آشنایی با ویژگی‌های جدید گوگل کروم نسخه 35

آشنایی با ویژگی‌های جدید گوگل کروم نسخه 35
  • 1393/3/6
  • سهیل دارائی
  • 1

سرانجام نسخه 35 مرورگر گوگل کروم از حالت آزمایشی خارج شد و برای تمامی کاربران اندروید و دسکتاپ عرضه شد. در این نسخه جدید، بهبودهای فراوانی برای ابزارهای لمسی اندرویدی ایجاد شده است و شاهد اضافه شدن اکستنشن های (افزونه ها یا پلاگین ها) جدید و ویژگی های جدید جاوا به آن هستیم.

Capture

در این نسخه، ویژگی “چند پنجره” (multiple windows) برای دستگاه های اندرویدی اضافه شده است. یکی دیگر از برجسته ترین ویژگی ها در این نسخه، پخش تمام صفحه‌ ویدئو با کنترل‌‌های HTML5 و زیرنویس در محیط مرورگر است که باعث شده است تماشای فایل های ویدئویی در این نسخه از گوگل کروم، بسیار راحت تر و دل پذیرتر از نسخه های پیشین باشد.

این جملات بدین معنا هستند که اگر شما در محیط گوگل کروم به تماشای فایل ویدئویی بپردازید که فایل زیرنویس SRT آن نیز آپلود شده باشد، بی هیچ دردسری قادر خواهید بود تا زیرنویس هماهنگ شده روی فایل ویدئویی را نیز با پخش ویدئو نظاره کنید.

Capture

علاوه بر این، اگر اکنون در نسخه اندرویدی گوگل کروم به اشتباه زبانه ای (Tab) را ببندید، قادر خواهید بود تا آن زبانه را دوباره بازگردانید. زمانی که در گوگل کروم  یک تب را می بندید، در قسمت پایین صفحه نمایش یک پیغام هشدار کوچک ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد با کلیک بر روی عبارت Undo در صورت تمایل می توانید دوباره تب بسته شده را باز کنید.

Capture

گفتنی است  تمامی تغییرات ریز و درشت نسخه 35 گوگل کروم، در وبلاگ رسمی آن درج شده است و اگر قصد مطالعه کامل و اطلاع از تمام جزئیات را دارید به وبلاگ رسمی آن مراجعه نمایید.

حال باید دید که نسخه جدید اندرویدی گوگل کروم می تواند بر نسخه اندرویدی فایرفاکس چیره شود یا خیر. نظر شما چیست؟ آیا طرفدار گوگل کروم اندرویدی هستید یا فایرفاکس اندرویدی؟

» منبع : addictivetips «

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *