چگونه دسترسی فرزندانمان به Facebook را محدود کنیم

چگونه دسترسی فرزندانمان به Facebook را محدود کنیم
  • 1393/3/9
  • زهرا معبودی
  • 0

هنوز مجوز استفاده کاربران از شبکه اجتماعی فیسبوک در ایران توسط نهادهای قانونگذار تایید نشده و دسترسی به آن در کشور ما امکان پذیر نیست؛ مگر با روش هایی که از منظر قانونگذار، غیر قانونی تلقی می‌شود. ما در این مطلب درباره صحت نگاه قانونگذار به این موضوع بحث نمی‌کنیم و نظری هم درباره درست بودن یا نبودن خواسته کاربران مبنی بر تمایل به استفاده از این سرویس نداریم. مقصود از این نوشته، کمک به خانواده‌هایی است که به هر دلیل مایلند برای جلوگیری از دسترسی فرزندان خود به فیس بوک تدابیری در نظر بگیرند.

facebook_logo-blocked

برخی از خانواده‌ها به دنبال راهی هستند تا بتوانند بر رفتار فرزندان فرزندان خود در محیط وب کنترل و نظارت داشته باشند و مانع از حضور آنها در شبکه اجتماعی فیسبوک شوند اما چون راهکار مناسبی نمی‌یابند، فرزندان خود را به طور کل از دسترسی به اینترنت منع می‌کنند. اما بهتر است این وظیفه را به مرورگر فایرفاکس و دستیار کمکی اش به نام افزونه Facebook Block بسپارید.

افزونه Facebook Block یکی از برنامه های امنیتی است که برای حفظ حریم خصوصی خانواده ها از فعالیت نا آگاهانه فرزندان، در شبکه اجتماعی فیس بوک بسیار کاربرد دارد.

با نصب این افزونه روی مرورگر فایرفاکس، هنگامی که کاربر قصد ورود به سایت فیس بوک را داشته باشد، این افزونه از باز کردن این سایت ممانعت می‌کند. فقط کاربران باید اطلاعی از نصب این افزونه‌ نداشته باشند چرا که به راحتی می توان افزونه را از بخش تنظیمات غیر فعال و یا حتی حذف کرد.

این افزونه به جهات فرهنگی و امنیتی به مکان‌هایی نظیر مدارس، کتابخانه ‌ها، مراکز عمومی، کافی نت ها، شرکت های کوچک و بزرگ و حتی دانش آموزانی که می خواهند بیشتر به درس و کتاب خود توجه کنند پیشنهاد می شود.

برای افزودن Facebook Block به فایرفاکس کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *