پیش بینی IDC از بازار سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند در سال 2018

پیش بینی IDC از بازار سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند در سال 2018
  • 1393/3/10
  • سهیل دارائی
  • 0

طبق آخرین پیش بینی های آی دی سی از بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2018، این بازار تغییر چندانی نسبت به زمان حال نخواهد داشت. بر طبق آخرین پیش بینی های صورت گرفته، سیستم عامل محبوب ساخته شده توسط گوگل، یعنی اندروید اکثر اسمارت فون های جهان را در بر خواهد گرفت و آن طور که پیش بینی می شود این سیستم عامل می تواند نزدیک به دو سومِ  یا به عبارتی 77.6 درصد این بازار را از آنِ خود نماید.

Capture

بر طبق این پیش بینی ها جایگاه دوم این بازار به آیفون (سیستم عامل iOS) خواهد رسید. گویا سهم آیفونِ اپل در این بین تنها 13.7 درصد از بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2018 خواهد بود. البته آی دی سی معتقد است که در سال 2018 سهم اندروید و iOS کمی پایین تر از زمان حال می‌شود چرا که سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت در تعقیب آن دو خواهد بود و تا سال 2018 مخاطبین بیش تری را به خود جذب خواهد کرد.

بر طبق تجزیه و تحلیل آمارها، سهم سیستم عامل ویندوز فون از بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2018، قریب به 6.4 درصد خواهد بود که اگر این نتیجه را با میزان پیش بینی بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2014 مقایسه کنیم، به این نتیجه می رسیم که  ویندوز فون از 3.5 درصد توانسته است با یک جهش و پیشرفت عالی به رقم 6.4 درصد برسد!

همان طور که در چند سطر بالا تر اشاره داشتیم، آی دی سی پیش بینی کرده است که سهم دو سیستم عامل مطرح اندروید و iOS از بازار سیستم عامل تلفنهای همراه در سال 2018 کمی کاهش داشته باشد، چرا که در سال 2014، سهم این دو سیستم عامل به ترتیب 80.2 و 14.8 درصد بوده است.

Capture

شاید در این بین در ذهنتان سوال پیش آید که سهم بلک بری از این بازار چیست ؟! اساسا می توان اذعان کرد که مرگ بلک بری در راه است و بلک بری آخرین روزهای حیاتش را سپری می کند! چرا که همین حالا تنها 0.8 درصد از بازار سیستم عامل های موبایلی را بلک بری به خود اختصاص داده و این رقم یعنی حتی کم تر از یک درصد! پیش بینی آی دی سی این است که سهم بلک بری در سال 2018 تنها 0.3 درصد باشد.

آی دی سی در تازه ترین نظریات منتشر کرده خود، معتقد است که عملکرد اسمارت فون ها در این بازه کم به اندازه کافی خوب بوده است. شاید بتوان گفت حتی پیشرفت تبلت ها و اسمارت فون ها، از میزان پیشرفت PC ها بیش تر بوده است.

آی دی سی معتقد است که اگر در گذشته مصرف کنندگان به دنبال خرید اسمارت فون هایی با سخت افزار بالا که بتواند از برنامه های گرافیکی و سنگین پشتیبانی به عمل آورد نبودند، هنوز هم سخت افزارهای قبلی را می دیدیم بی آن که پیشرفتی حاصل گردد.به تعبیری می توان گفت این تقاضا و استقبال مصرف کنندگان از اسمارت فون های قدرت مند مجهز به سخت افزار به روز است که برندهای سازنده را به تکاپو جهت پیشرفت و قوی تر شدن محصولاتشان انداخته است.

شایان ذکر است که سیستم عامل اندروید را می توان سیستم عامل اقتصادی نیز نامید.برندهای سازنده اسمارت فون که از سیستم عامل اندروید برای اسمارت فونشان بهره می برند، مشخصا به دنبال کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کننده هستند.انتظار بر این است که در سال 2018 به صورت میانگین، اسمارت فون های اندرویدی از 254 دلار به 215 دلار اُفت قیمت داشته باشند.

Ryan Reith، توسعه دهنده اپلیکیشن های موبایلی در سخنانی گفته است : “تا پیش از امروز هر کجا که اسمارت فونی مبتنی بر سیستم عامل اندروید با قیمت مقرون به صرفه عرضه می شد از سخت افزار پایین و ضعیفی برخوردار بود، به طور کل اسمارت فون اندرویدی ارزان مساوی با سخت افزار پایین است! اما فی الحال با توجه به رقابت شدید برندهای سازنده، بازار اسمارت فون های مقرون به صرفه نیز داغ شده است. سازندگانی همانند موتورولا با معرفی اسمارت فونی نظیر Moto E گواه این ماجرا است. در حال حاضر بدون شک با هزینه اندکی که برای خرید یک اسمارت فون اندرویدی می کنید، از سخت افزار خوبی نیز برخوردار خواهید شد.”

یکی از توجیهات جالب آی دی سی در پیش بینی فراگیرتر شدن ویندوز فون در سال 2018 میلادی نبست به حال حاضر، سیاست های جدید مایکروسافت مبتنی بر استفاده سخت افزار مناسب در ویندوز فون ها، ساخت و عرضه آن ها در تعداد بالایی به بازار است. نسخه بهبود یافته ویندوز 8.1 و همراهی آن با سرچ انجین بینگ نیز از دیگر گام های مایکروسافت جهت فراگیر کردن بیش تر ویندوز فون ها است.

» منبع : pcworld «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *