نقش عکس ها در تولید محتوای آنلاین

نقش عکس ها در تولید محتوای آنلاین
  • 1393/3/11
  • زهرا معبودی
  • 0

این روزها محتوای آنلاین را تنها نوشته ها تشکیل نمی‌دهند بلکه می توان محتوا را به دسته های متفاوتی تقسیم کرد؛ تصاویر یکی از این دسته هاست. برای اینکه بدانید به غیر از نوشتن با روال عادی، چگونه می توان از عکس ها استفاده کرد و در سازمان چه جایگاهی باید داشته باشد می توانید این مقاله را تا انتها بخوانید

در این مقاله به پاسخ سوالاتی نظیر، اهمیت تولید محتوای تصویری، تولید محتوا از تصویر و جایگاه و اهمیت تولید محتوای تصویری در سازمان و همچنین چگونگی راه اندازی تیم تولید محتوای تصویری، خواهیم پرداخت.

images

اهمیت محتوای تصویری

حتما بارها شنیده اید که یک عکس، گویای هزار کلمه است آن هم بدون اینکه خطی بنویسید! حقیقتا اشکال و نماد ها در کنارهم می توانند گویای بسیاری از چیزها باشند، حتی رنگ ها در عکس ها می تواند شدت احساس بیننده را کم و زیاد کند. پس می توانید میزان تاثیر گذاری عکس ها را مشاهده کنید و عمیقا درک کنید. در بسیاری از صنایع که مخاطبان وقت چندانی برای خواندن محتوا آن هم از نوع طولانی ندارند عکس ها می تواند گویای بسیاری از واقعیت ها و نتایج باشد. از طرفی، در سخنرانی ها یک عکس می تواند محتوای شما را تکمیل کند، اما اینکه از عکس طوری استفاده کنید که بتوانید در ارتقای رتبه خود در گوگل هم پیشرفت کنید خود نکاتی وجود دارد. عکس ها می تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفی وبلاگ شما بازی کند.

تولید محتوا از تصویر

اگر بیشتر دقت کنید و مقالات قبلی ما را بخوانید متوجه می شوید که ما اهمیت بسیار زیادی برای محتوای جدید و کاملا منحصر به فرد قایلیم اما اینکه بتوانید از عکس ها تولید محتوا کنید یک راه بسیار موفق جلوی پایتان قرار دارد. تولید محتوا از تصاویر موجب می شود شما به طور کامل، مطلبی اختصاصی ایجاد کنید از سویی، هر فردی که در حال دریافت محتوا از تصویر و نگارش آن است دارای درک و خلاقیت خاص خودش است و این باعث می شود که محتوا در هر صورتی کاملا تخصصی باشد. اما برای اینکه یک تولید کننده محتوای تصویری خوب داشته باشید باید در سازمان تولید کنندگان محتوایتان تغییراتی ایجاد کنید و بهتر بگوییم نیاز به آزمونی برای استخدام چنین فردی دارید.

اهمیت تیم تولید محتوای تصویری در سازمان

همانطور که گفتیم گروه تولید محتوا از تصاویر، می تواند پتانسیل بسیار خوبی برای تولید محتوای اختصاصی و کاملا منحصر به فرد برای شما باشد. اما اینکه یک گروه برای تولید محتوا از عکس، در سازمان داشته باشید یکی از نیازهای اساسی شماست. این گروه عموما در زیر گروه تیم تولید محتوا قرار می گیرد که کارش حقیقتا خلاقانه تر و ریسک پذیر تر است. برای اینکه این گروه را تشکیل دهید باید یک آزمون برگزار کنید و تولید کنندگان را بسنجید. از آن جا که همه استعداد های مشابه ندارند این کار یکی از بهترین راه ها برای گلچین کردن این افراد است.

نمونه آزمون و راهکارها برای نتیجه گیری

زمانی که قصد انجام آزمون دارید می توانید از گروهتان تعدادی از افراد خلاق را انتخاب کنید و برای آزمون به آن ها اطلاع دهید. موقع گرفتن آزمون می توانید از آن ها بخواهید که یک سری عکس ها را توصیف کنند. شما می توانید عکس های مشترکی را به آن ها ارائه دهید و بخواهید که آنها عکس ها را توصیف کنند. عموما کسانی که به جزییات دقت کرده و از این جزیات برای نتیجه گیری استفاده می کنند می توانند افراد موفق تری در تولید محتوا از تصاویر باشند.

شما می توانید برای جهت دهی به این افراد نکاتی را یاد آور شوید ویا اینکه موضوع را به آن ها اعلام کنید تا بر اساس عنوان خاصی عکس را تصور کنند و از آن تولید محتوا کنند. اما یک نکته مهم در جذب این دسته از افراد این است که کسانی که زوایای دید متفاوتی دارند را برای این کار برگزینید! شما می توانید با ارائه تصاویری از آن ها بخواهید که از جوانب متعدد و با تنوع موضوعی این عکس را بررسی کنند. کسانی که از زوایای دید بیشتری برخوردارند و توصیفشان دارای یک محتوا و پیام عالی است می تواند بهترین گروه برای این کار باشند.

افرادی که بتوانند محتوا و عکس ها را و پیام آن ها را به صنایع مختلف و موضوعات روز متنوع گره بزنند افرادی بسیار خلاق هستند و می توانند تیم قوی ای ایجاد کنند. آخرین مرحله آزمون شاید این باشد که از عکس های توصیف شده موجود در نت و … استفاده کنید و از افراد بخواهید نقدی برای بهتر شدن موضوعات بزنند. این کار می تواند دامنه فکری این افراد را نشان دهد و نشان دهد که چقدر از وسعت روح و خلاقیت برخوردارند. به هر حال این آزمون ها می توانند به بهترین شکل شما را برای انتخاب افراد کمک کنند.

 اما چند توصیه بسیار مهم:

برای تولید محتوا از تصاویر، گروهی را انتخاب کنید به طوری که با هم فکری هم بتوانند، موضوعی واحد و کامل را از تصاویر اخذ کنند اما این گروه نباید چنان زیاد باشند که به علت تفاوت فکری و خلاقیت ها، موضوع را به بی راهه بکشانند. این گروه خوب است بین 3 تا 5 نفر باشند و فقط روی محتوای تصاویری کار کنند.

برای تولید محتوا از عکس بهتر است که افراد دسته عکس های مشابه در اختیار داشته باشند، عموما تولید محتوا از یک سری عکس مرتبط، بسیار واضح تر و واقعی تر از یک عکس تنها است.

نکته ای که باید همیشه بدانید این است که هر گونه تولید محتوایی را که بخواهید برون سپاری کنید، تولید محتوا از تصویر را نمی توانید برون سپاری کنید چرا که به خلاقیت افراد ربط دارد و این خلاقیت چیزی فردی است که برای هر کس نقشه ذهنی خاصی دارد. پس باید با استخدام فرد یا افرادی آگاه این خلاقیت را در آن ها تقویت کرد به تولید محتوا پرداخت.

امیدواریم که این مقاله اهمیت تولید محتوای خاص را به شما گوشزد کرده باشد چرا که تولید محتوا از تصاویر یکی از بهترین و موثر ترین راه های تولید محتوای اختصاصی است که می تواند مطلبتان را همیشه به خودتان منتسب کند.

نویسنده: زهرا معبودی- مدیر وب سایت ادمین یار

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *