اپل نسخه بتای دوم iOS 8 را عرضه کرد

اپل نسخه بتای دوم iOS 8 را عرضه کرد
  • 1393/4/2
  • بهراد جاود
  • 0

اپل دومین نسخه بتا از iOS 8 را در اختیار توسعه‌ دهندگان قرار داد، این بتا برخی از مشکلات بتای قبلی را حل کرده و این سیستم عامل را کمی بهبود بخشیده. یکی از تغییرات بتای دوم این است که سافاری دیگر نمی‌تواند بدون اجازه کاربر، تبلیغات را به اپ استور ارجاع دهد. علاوه بر این مرورگر موبایل اپل اکنون این امکان را برای شما فراهم کرده که با پینچ کردن (نیشگون گرفتن صفحه) به تمام تب‌های باز شده دسترسی پیدا کنید. در بتای اول iOS 8 دانلودها به ترتیب حروف الفبا تنظیم می‌شدند ولی اکنون در بتای دوم دوباره دانلودها بر اساس زمان دانلود شدن طبقه‌بندی می‌شوند.

iOS 8 beta 2

کیبورد QuickType که با iOS 8 معرفی شد، اکنون از تمامی مدل‌های آیپد پشتیبانی می‌کند به جز آیپد 2. دکمه روشنایی صفحه که در بتای اول از کار افتاده بود در بتای دوم به کار افتاده و آیکان‌های دوربین و میکروفون در اپ Messages از رنگ آبی به خاکستری تغییر رنگ داده و یک دکمه All Messages Read هم اضافه شده است.

در بتای دوم برای هر اپ به صورت جداگانه یک دکمه Allow Notifications طراحی شده که به کاربر اجازه می‌دهد اعلان‌های هر کدام از نزم‌افزارها را غیرفعال کند. قبلا فقط می‌شد اعلان‌های همه اپ‌ها را در یک مرحله خاموش کرد ولی اکنون می‌توان این کار را به تفکیک هر نرم‌افزار انجام داد. آن دسته از کاربرانی که به دنبال میزان مصرف باتری خود هستند حتما از وجود یک ویژگی جدید در منوی Battery Usage By App خیلی خوشحال خواهند شد. این ویژگی به شما نشان می‌دهد که وقتی دیوایس شما به یک شبکه سلولی متصل نبوده چند درصد از باتری دیوایس استفاده شده. در دومین بتای iOS 8، وقتی وارد نرم‌افزار Camera می‌شوید به جای دیدن Photo Stream کاربر، با یک پاپ‌آپ برای عکس‌های iCloud مواجه خواهید شد. نرم‌افزار Podcast هم دیگر یک نرم‌افزار پیش‌فرض به حساب می‌آید که این یعنی دیگر نمی‌توانید این اپ را پاک کنید.

نسخه جدید سیستم عامل موبایل اپل یعنی iOS 8 هنوز در دست توسعه دهندگان است و تا انتشار نسخه نهایی آن و عرضه عمومی باید کمی صبر کرد. نظرتان در مورد تغییرات انجام شده در بتای دوم این نسخه از iOS چیست؟

مرجع: وب‌سایت phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *