اقدام جالب اپل! پلاگین‌های قدیمی فلش مسدود می شوند تا به اجبار بروزرسانی کنید!

اقدام جالب اپل! پلاگین‌های قدیمی فلش مسدود می شوند تا به اجبار بروزرسانی کنید!
  • 1393/4/22
  • شهریار علی اصغر خانی
  • 0

به نظر می رسد به تازگی کاربران مک، درهنگام وب گردی های خود با مرورگر سافاری در اجرای فایل های فلش به مشکل بربخورند و از باز کردن سایت هایی که با فلش ساخته شده اند ناتوان بمانند.البته با انجام بروز رسانی های مربوطه، این مشکل رفع خواهد گشت.

Flash Update

اپل در روز پنج شنبه به جمع بندی نهایی رسید و اعلام کرد کاربرانی که از نسخه های قدیمی پلاگین فلش پلیر در مرورگر سافاری استفاده میکنند با خطا هایی نظیر “Blocked Plug-in ، Flash Security Alert یا Flash Out of Date” مواجه خواهند شد که آنها را از دیدن صفحه هایی که دارای محتوای فلش می باشند باز می دارد.

اگر کمی به عقب باز گردیم متوجه خواهیم شد که، اپل هیچ وقت ارتباط خوبی با فلش پلیر ادوبی نداشته است حتی رابطه بد این دو کمپانی تا جایی پیش رفت که اپل حتی انیمیشن های مبتنی بر فلش را از پشتیبانی آیفون و آیپد خارج ساخت! اما گویا این بار اپل این حرکت را صرفا برای حفاظت کاربرانش از تهدیدات امنیتی انجام داده است.

باید اضافه کنیم که، روز پنجشنبه ادوبی بروزرسانی امنیتی مهمی را عرضه کرد.ادوبی اذعان داشته است که در این بروزرسانی حفره‌ امنیتی ای که به هکران اجازه می‌داد تا به وسیله کوکی‌ ها به سرقت حساب‌ های کاربری سایت‌ های معتبر کاربران بپردازند را کشف و برطرف ساخته است.

گاهی اوقات کاربران معمولا در بحث بروزرسانی نرم افزار های خود سهل انگاری می کنند، پس گاهی اوقات یک بروزرسانی امنیتی اجباری شاید به نفع ما تمام شود و ما را از دردسر دور نگه دارد!

درانتها باید متذکر شویم که کاربران سافاری ممکن است پیغامی مبنی بر قدیمی بودن نسخه فلش پلیر دریافت کنند که می توانند با کیلیک بر روی دکمه دانلود فلش پلیر، این بسته امنیتی را دریافت و استفاده کنند.

همچنین گفتنی است که ادوبی، از افرادی که از ویندوز، لینوکس، و محصولات Adobe AIR نیز استفاده میکنند درخواست کرده است تا فلش پلیر خود را بروزرسانی نمایند.

[ منبع : cnet ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *