آموزش مقدماتی نرم‌افزار اسکایپ – قسمت دوم (آخرین بخش)

آموزش مقدماتی نرم‌افزار اسکایپ – قسمت دوم (آخرین بخش)
  • 1393/4/29
  • Jeff Mosawy
  • 1

در اولین قسمت از آموزش نرم‌افزار اسکایپ، با نحوه دانلود، نصب، ساخت حساب و سایر عملیات عمومی این نرم‌افزار آشنا شدید. در این قسمت، به ادامه معرفی این نرم‌افزار و نحوه کار کردن با آن می‌پردازیم. پس همراه با ما باشید.

  • ارسال پیام، برقراری تماس صوتی و تصویری

ارسال پیام:

جهت ارسال پیام در اسکایپ، کافیست که از منوی سمت چپ روی مخاطب دلخواه خود کلیک کرده، خواهید دید که در سمت راست، پنجره مربوط به ارسال پیام نمایان می‌شود. کافیست که در بخش پایین، پیام‌های مورد نظرتان را نوشته و با فشردن کلید Enter، اقدام به ارسال آن پیام‌ها کنید.

skype-chat

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی موجود در نرم‌افزار اسکایپ، عدم وجود محدودیت در ارسال فایل و حجم آن می‌باشد. شما می‌توانید اقدام به ارسال فیلم، عکس و یا هر فایل دیگری را به مخاطب خود کنید. کافیست که بر روی کلید + بالا کلیک کرده و گزینه Send file… را انتخاب کنید. فایل خود را مسیریابی کنید و در نهایت، فایل را بفرستید!

تماس از طریق Skype به Skype:

برای برقراری تماس بین اسکایپ، کافیست که بر روی کلید Call Phone در کنار مخاطب خود کلیک کنید؛ تماس برقرار خواهد شد.

جهت برقراری تماس تصویری، کلید Video Call مرتبط با هر مخاطب وجود دارد. درصورتی که روی آن کلیک کنید، خواهید دید که تماس شما بصورت تصویری برقرار خواهد شد.

screenshot_vidchat

  • دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار اسکایپ

اسکایپ خیلی قدرتمند از آنچه که شما تصور می‌کنید، است. شما با استفاده از اسکایپ می‌توانید:

  1. یک مکالمه گروهی با تعداد ۲۵ نفر بصورت همزمان انجام دهید. کاربران ویندوز می‌توانند با انتخاب گزینه Create Group، اقدام به اضافه کردن افراد مورد نظرشان کنند. کاربران مک نیز می‌توانند با مراجعه به منوی File و سپس New Conversation، با استفاده از کلید + اقدام به اضافه کردن افراد به یک گروه کنند.
  2. دریافت یک شماره آنلاین بر روی اسکایپ! اسکایپ دارای این قابلیت است که به شما، یک شماره واقعی (بصورت مجازی) از چند کشور (آمریکا، انگلستان، استرالیا و …) اختصاص دهد. هر کس از طریق هر تلفنی با آن شماره تماس بگیرد، اسکایپ شما زنگ خواهد خورد! دقت کنید که برای این قابلیت می‌بایست هزینه‌ای را پرداخت کنید.
  3. تماس‌های اسکایپ خود را به تلفنتان منتقل کنید. اگر زمانی در اسکایپ آنلاین نبودید، می‌توانید که تماس‌های خود را به تلفن همراهتان منتقل کنید. انتقال مکالمه به‌خودی خود دارای هزینه‌ای نمی‌باشد، اما شما می‌بایست هزینه‌ی برقراری تماس را بپردازید.
  4. صفحه‌ی کامپیوتر خود را به‌اشتراک بگذارید. توسط اسکایپ می‌توانید که صفحه مانیتور خود را با مخاطب خود به اشتراک بگذارید. برای اینکار، با استفاده از کلید +، گزینه Share screen… را انتخاب کنید.

این‌ها تنها تعداد خیلی کمی از قابلیت‌های نرم‌افزار اسکایپ بوده است.

  • اسکایپ برای تلفن همراه

اسکایپ دارای نسخه‌های مربوط به تلفن‌های همراه را دارد. شما با مراجعه به این‌صفحه، اقدام به دانلود اسکایپ برای تلفن هوشمند خود کنید. قابلیت‌های موجود در نرم‌افزار موبایل اسکایپ، تقریباً شبیه به نرم‌افزار کامپیوتر خود می‌باشد و تفاوت چندانی ندارد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *