اهمیت شبکه های اجتماعی در ارزش آفرینی برای سایت

اهمیت شبکه های اجتماعی در ارزش آفرینی برای سایت
  • 1393/5/3
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما بارها با دنبال کردن بحث وب مارکتینگ یا بازاریابی وب، به این نتیجه یا پیشنهاد رسیده اید که بسیاری به شما پیشنهاد می دهند تا از شبکه های اجتماعی استفاده کنید! سوشال یا همان شبکه اجتماعی در واقع بستری بسیار مفید و قدرتمند از جهات مختلف هستند که می توانند کسب و کار شما را حسابی به جهت مثبت تغییر دهند! اهمیت شبکه های اجتماعی برای وب سایت ها چه به صورت خدماتی و چه غیر خدماتی و فروشگاهی از دید متخصصان وب بارها مورد بررسی قرار گرفته است. هم از نظر سئو و هم از نظر وب مارکتینگ، اگر نیک عمل کنید سود بسیاری نصیبتان خواهد شد. امروز سعی می کنیم این دو مورد را به خوبی برای شما شرح دهیم! در هفته های بعد آموزش های قوی تری خواهیم داشت اما زیر بنای مواردی که در آینده بیان خواهد شد دانستن ارزش و اهمیت سوشال است!

سوشال های وب به چند شبکه مهم محدود می شوند که البته این انتخاب ماست، فیسبوک، لینکدین، پینترست و گوگل پلاس و توییتر 5 شبکه اجتماعی مهم وب است که هر کدام نقش خاصی در پیشرفت سایت ها دارند. به اختصار هر کدام را توضیح می دهیم

فیسبوک

فیس بوک شبکه ای 8 ساله بالغ بر 1 میلیارد و 200 میلیون نفر کاربر دارد که ایرانی ها هم رقم بالایی از این عضویت را در اختیار دارند و این می تواند نشان دهد که شما به عنوان یک مارکتر ایرانی می توانید روی آن حساب کنید! فیس بوک امکان گروه سازی را برای شما ایجاد می کند و می توانید از گروه برای زمانی که می خواهید برند و محصولات و خدمات خود را برتر کنید و بهینه سازید از آن با دریافت نقطه نظرات و علایق کاربرانتان، استفاده کنید!

Cracked-Facebook-Logo

صفحات اختصاصی که فیسبوک به شما ارائه می دهد هم می تواند بسیار مفید باشد! عموما تعداد لایک های هر صفحه بیان گر میزان محبوبیت آن در وب است! در گروه ها می توانید خدمات خود را با تگ نشان دهید! پس اگر خوب فعالیت کنید می توانید از طریق فیس بوک هم در شبکه های اجتماعی بدرخشید! به تازگی خوشبختانه فیس بوک قصد دارد امکان خرید مستقیم را در این شبکه راه اندازی کند که این بار به شما امکان فروش مستقیم محصولاتتان بدون لینک ورود به فروشگاهتان می دهد! این یعنی فیس بوک با حدود 12 میلیون کاربر ایرانی می تواند فرصت خوبی به حساب آید! پس از همین الان فعالیت خود را شروع کنید

لینکدین

این شبکه هم یکی از شبکه های آبی پوش وب است که امکان به اشتراک گذاری مطالب را فراهم می کند. در این شبکه فعالیت کسب و کار رسمیت بیشتری دارد و عموما بین CEO ها تبادلاتی وجود دارد. در این شبکه مهارت ها تعریف می شوند و رقبا و شرکا با هم در ارتباطند!

توییتر

 

در این شبکه کمتر کسی پیدا می شود که بخواهد از فعالیت های شخصی خود چیزی ارسال کند! اما امکان لایک زدن محتوا، ارتباط با کاربران به خوبی وجود دارد. در این شبکه زمانی که کسی از شما دیدن کند به شما هشداری ارسال می شود و این مزیت برتری لیندکین نسبت به فیس بوک است و البته رسمیت بیشتر و تخصصی تر بودن هم از ویژگی این شبکه قوی است

توییتر

توییتر

توییتر را همه با آن پرنده ای می شناسند که لوگوی این شبکه است! در این شبکه هم می توانید توییت ها را که عموما تعداد کلمات متن آن محدود است برای هشدار، آموزش، سوال و پاسخ، و نظر خواهی و … استفاده می باشد! محبوبیت توییتر از نظر کاربران معمولی بعد از فیس بوک بیش از لینکدین است!

پینترست

این شبکه هم به عنوان یک شبکه تصویری محسوب می شود! همه جا شنیده اید یک تصویر گویای یک متن هزار کلمه ای است! و این اهمیت تصاویر باعث شد که در سه سال اخیر این شبکه قوی ایجاد شود و کاربران بتوانند با ارائه تصاویر مربوط به خدمات و محصولات و تبلیغات تصویری، کاربران را تشویق کنند تا از خدماتشان استفاده کنند.

پینترست

در این شبکه شما می توانید دسته بندی ها و برد های مخصوصی انتخاب و آن ها را دنبال کنید همینطور می توانید برای خود برد هایی با دسته بندی های خاصی ایجاد کنید! پینترست قدرت بسیاری دارد.

گوگل پلاس

شاید از تولد گوگل پلاس به اندازه عمر فیس بوک نگذشته باشد اما گوگل هم شبکه اجتماعی اش را بر اساس مختلفی طراحی کرد و این باعث شد میزان اهمیت مطالب این شبکه در گوگل بالا برود!

google-plus-620x302

 

به طوری که داشتن یک پیج در پلاس و فعالیت روی آن می تواند به سئوی سایت شما بسیار کمک کند! هر چند رابط کاربری گوگل بسیار راحت تر و آسان تر از فیس بوک است اما اهمیت آن برای گوگل بیشتر است البته فیس بوک هم در سئو موثر است اما پلاس چیز دیگری است!

 

شبکه های اجتماعی از نظر سئو و بهینه سازی وب چه اثری روی کسب و کار و سایت شما دارند! اگر مقالات مختلف را خوانده باشید سئو به دو صورت داخلی و خارجی صورت می گیرد که از نظر داخلی سهم سئو روی سایت حدود 25 درصد است که به کد نویسی و سئوی محتوایی بر می گردد اما از نظر سئوی خارجی که با توجه به وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی و … صورت می گیرد 75 درصد ارزش را داده اند که شبکه های اجتماعی در این میزان دخیل اند! یعنی شما با بررسی و بکار گیری سئوی خارجی در یک شاخه آن که شبکه های اجتماعی هستند می توانید حسابی سایت خود را برای کلمات خاصی در گوگل بالا بکشید!

social_networking

اما این شبکه ها از نظر وب مارکتینگ هم برای شما اثرات بسیار مفیدی دارند که کمتر از همه آن این است که کابران، در شبکه ها عموما مشتری و نیازمندان خدمات شما هستند که می توانید به خوبی خودتان را به آن ها نشان دهید و این هم از طریق مختلفی صورت می گیرد. کمپین های تبلیغاتی و معرفی و خدماتی در سوشال می تواند کمک بسیاری در توسعه شما داشته باشد. بازاریابی در شبکه های اجتماعی این روزها به خوبی صورت می گیرد چرا که می توانید با ارائه تصویر و صوت و فیلم و وبینارهای مختلف، کاربرانتان را غنی کنید!

مواردی که گفته شد در واقع بخش بسیار کوتاهی از ارزش این شبکه ها برای کسب و کار و سایت شماست! بنظر می رسد که مهمتر از همه این موارد گوگل پلاس و فیس بوک است که به مرور به شما نحوه کار با آن ها را به عنوان یک ادمین قدرتمند آموزش می دهیم!

اگر در این باره سوالی دارید و یا اینکه احساس می کنید نیاز به مشاوره محتوای سایت دارید می توانید از بخش سوالات در وب سایت ادمین یار یا تماس با ما استفاده کنید.

نویسنده: زهرا معبودی – مدیر سایت ادمین یار

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *