با Codlight cPulse آشنا شوید! یک ابزار نوری چندمنظوره برای گوشی‌های اندرویدی

با Codlight cPulse آشنا شوید! یک ابزار نوری چندمنظوره برای گوشی‌های اندرویدی
  • 1393/5/4
  • بهراد جاود
  • 0

این دیگر برای همه مشهود است که نورهای LEDای که در اکثر اسمارت فون‌های اندرویدی امروزی به کار می‌روند محدودیت کاربردی دارند. این LEDها در تاریکی نور خوبی پخش می‌کنند اما وقتی بحث روشن کردن عکس و ویدیو به میان می‌آید، چندان رضایت‌بخش عمل نمی‌کنند. Codlight با ابزار cPulse خودش می‌خواهد این مشکل را حل کند.

این ابزار فعلا یک پروژه KickStarter است اما به گفته مخترعان‌ش cPulse «اولین کیس نوری LED هوشمند جهان است که شیوه تعامل شما با نور را متحول می‌کند.» می‌تواند نور عکس یا ویدیو باشد، نور نوتیفیکیشن باشد، یک ساعت رومیزی زنگ‌دار باشد و خیلی چیزهای دیگر. اصلا cPulse چیست؟

cPulse

به بیان ساده، این دیوایس یک قاب اسمارت فون است که دارای یک ماتریکس 128 RGB LED و سه دکمه است. بخش جالب‌ش کارهایی است که می‌توانید با این ابزار انجام دهید! تا همین جا به برخی از توانایی‌های این ابزار اشاره کردیم مثل نور نوتیفیکیشن یا ساعت رومیزی، اما به لطف اپلیکیشنی که همراه با این ابزار عرضه می‌شود cPulse هر کاری که با نور سروکار داشته باشد را می‌تواند انجام دهد.

به عنوان مثال می‌توانید cPulse را برنامه ریزی کنید که هماهنگ با آهنگ مورد علاقه‌تان رقص نور نمایش دهد، یا اینکه از آن به عنوان یک منبع نور آرامش بخش استفاده کنید تا راحت‌تر به خواب بروید. برای ویدیوگرافی و فوتوگرافی، cPulse ابزار خوبی است که می‌توانید آن را در جیب خود بگذارید و همه جا آن را حمل کنید. از آنجایی که پنل LED این ابزار از طریق یک مفصل به کیس وصل شده است، می‌توانید از آن در هر زاویه‌ای استفاده کنید.

cPulse

جالب نیست؟ به نظر فوق‌العاده می‌آید ولی مشکلاتی هم دارد. اولا چون cPulse یک کیس اسمارت فون است باید برای هر مدل اسمارت فون به طور جداگانه طراحی شود تا با آن هماهنگی کامل داشته باشد. در حال حاضر این ابزار برای HTC One M8، LG G3، Samsung Galaxy S4 و Galaxy S5 آماده شده است. اگر دلتان بخواهد می‌توانید برای اسمارت فون خودتان یکی از این کیس‌ها را پرینت سه بعدی کنید البته به شرطی که پرینتر سه بعدی داشته باشید!

cPulse

مشکل دوم اینکه متاسفانه cPulse فقط با اسمارت فون‌هایی هماهنگ است که از آخرین نسخه اندروید 4.4 کیت‌کت نیرو می‌گیرند. پس اگر هنوز از اندروید 4.3 جلی بین یا نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید استفاده می‌کنید قادر به لذت بردن از این ابزار نیستید. از سوی دیگر سرمایه اولیه این پروژه به ارزش 350 هزار دلار کمی زیاد به نظر می‌رسد و باید منتظر ماند و دید آیا cPulse می‌تواند سرمایه اولیه خودش را به دست آورد یا سرمایه‌گذارها از آن استقبال نخواهند کرد.

cPulse

کمپین cPulse در KickStarter تا 37 روز دیگر برپا هست و تا کنون 3.600 دلار سرمایه جذب کرده است. شما هم اگر بخواهید می‌توانید از 1 دلار به بالا روی این پروژه سرمایه‌گذاری کنید. اگر بیشتر از 79 دلار پول بدهید می‌توانید کیت محصول را دریافت کنید تا از آن برای پرینت سه بعدی استفاده کنید و اگر بیشتر از 89 دلار خرج کنید جزو اولین‌هایی خواهید بود که محصول نهایی را دریافت خواهید کرد، محصولی که قرار است در نهایت با قیمت 179 دلار وارد بازار شود.

مرجع: DigitalTrends

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *