و حالا شما می توانید بازی DOOM را روی سیستم خودپردازها بازی کنید!

و حالا شما می توانید بازی DOOM را روی سیستم خودپردازها بازی کنید!
  • 1393/5/6
  • سهیل دارائی
  • 0

به نظر می رسد تلاش و تحقیق در رابطه با سیستم هایی که می توانند بازی DOOM را اجرا نمایند تمامی ندارد!
در اقدامی عجیب، یک تیم استرالیایی تصمیم گرفته اند تا بازی DOOM را روی سیستم عامل یک خودپرداز (ATM) اجرا نمایند.

آن ها موفق شده اند تا بر روی سیستم عامل این خودپرداز بازی کلاسیک سبک تیراندازی اول شخص DOOM را اجرا نموده و با توجه به عدم وجود ماوس و کیبرد، کلیدهای این خودپرداز را دستکاری نموده و برای انجام این بازی تنظیم کنند.

doom-atm

گفتنی است که این کار آن ها سخت ترین هک سیستم عامل خودپردازها نبوده است.همان طور که در جریانید دستگاه های خودپرداز مجهز به سیستم عامل ایکس پی مایکروسافت می باشند و شاید در نگاه اول نصب این بازی بر روی ویندوز ایکس پی خودپرداز کار سختی به نظر نرسد اما تکلیف کلیدهای فیزیکی خودپرداز چه می شود؟ آیا فرمان دادن به این کلیدها به منظور اجرای حرکات در بازی نیز کار آسانی است؟ مطمئن باشید که این قسمت از کار، آسان نخواهد بود.

گفتنی است که اعضای این تیم در ابتدا سعی داشته اند تا از “side buttons” (کلیدهای کناری) به عنوان دکمه های انتخاب سلاح در بازی استفاده کنند.حتی آنها امیدوار بودند تا بتوانند از صفحه کلید عددی دستگاه نیز در اجرای بازی و فرمان گیری آن کمک گیرند.

کار به همین جا ختم نشد و حتی این تیم به چاپگر رسید خودپرداز مذکور نیز رحم نکرد و سعی داشته اند تا از آن نیز در اجرای این بازی استفاده کنند! آن ها این چاپگر را به گونه ای تنظیم نموده اند که شما پس از عبور از مرحله ای سخت، در صورت تمایل می توانید به عنوان مدرکی که ثابت کند شما این مرحله را به اتمام رسانده اید، رسیدی دریافت نمایید!

حال دیگر به لطف این تیم استرالیایی، ما می دانیم که خودپرداز محله نیز می تواند چنین بازی هایی را اجرا کند.

» منبع : engadget «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *