نقد بازی جذاب و سرگرم‌کننده Mighty Adventure برای ios

نقد بازی جذاب و سرگرم‌کننده Mighty Adventure برای ios
  • 1393/5/24
  • پرهام مارزلو
  • 0

چندی پیش با نقد و بررسی بازی‌هایی همچون مرد عنکبوتی 2، The Inner World، Dragon Finga و بوتانیکولا برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس در خدمت شما عزیزان بودیم و در این بخش نیز قصد داریم تا به بررسی یک بازی جذاب و سرگرم‌کننده برای پلتفرم آی‌او‌اس بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

Mighty Adventure نام یک بازی جالب و در عین حال کمی معتادکننده برای سیستم‌عامل ios می‌باشد. در این بازی شما امکان استفاده از سه شخصیت متفاوت را دارید که در موقعیت‌های مختلف و متناسب با قابلیت‌های آن‌ها می‌توانید تغییر شخصیت دهید. پس به این نتیجه می‌رسیم که هر شخصیت قدرت و قابلیت متفاوتی به نسبت دیگران دارد.

001

گیم‌پلی

گیم‌پلی بازی mighty Adventure آنچنان ناآشنا و متفاوت نیست، بدین صورت که پس از انتخاب شخصیت مورد نظر در محیطی مشغول به رویاروی با دشمنان و همچنین جمع‌آوری امتیازات می‌شوید. برای به دست آوردن امتیازات باید از مکانی به مکان دیگر بپرید و حباب‌های امتیاز را جمع کنید. برخلاف بازی‌هایی که اخیرا منتشر شده، mighty Adventure سه شانس را به شما می‌دهد و با هربار کشته شدن از آخرین Checkpoint شروع به بازی خواهید کرد. البته این قابلیت در بخش‌های مختلف جبران شده است!

gsmarena_002همانطور که گفتیم، بازی دارای 3 شخصیت می‌باشد که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های خاصی را ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، شخصیت آبی رنگ امکان پرش‌های متوالی و رسیدن به مناطق مرتفع را به شما می‌دهد.

شخصیت بنفش رنگ به اصطلاح لگد می‌زند و با شکستن سطح‌ها به بخش پایین دسترسی می‌یابید. در نهایت شخصیت قرمز رنگ که شباهت به آتش نیز دارد می‌تواند پس از پرش و در هوا به سرعت حرکت کند.

استفاده از این سه شخصیت و قابلیت‌های مکمل آن ها حس خوبی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

003مهمترین ماموریت در مراحل این بازی، جمع کردن حداکثر حباب‌های امتیاز می‌باشد. این حباب‌ها در همه‌ی بخش‌ها پخش شده‌اند و عملا برای جمع‌آوری همه‌ی آن‌ها باید به صورت پی‌در‌پی شخصیت‌ها را تغییر دهید. این که چه شخصیتی را در کجا بکار ببرید و همچنین مدیریت پرش‌ها و زمان در طول مراحل نقش مهمی در موفقیت شما دارد، اگر در مرحله‌ای چیزی را جا بگذارید امکن بازگشتی برایتان نیست و این همان جبران قرار دادن 3 جان برای شما می‌باشد! پس مواظب باشید.

004این بازی شباهت‌ها بسیاری با Rae man دارد و در بخش‌های احساس می‌کنید که مشغول به انجام آن بازی هستید، همانند Rae man این بازی نیز آنچنان مشکل نیست و بیشتر اوقات شما وقت برای فکر کردن نیز دارید. البته این که از چه شخصیتی در کجا استفاده کنید در مراحل بالاتر بسیار سخت و گاهی اوقات غیرقابل تشخیص است و فقط با پلی‌بک و مرور و حفظ یک مرحله می‌توان آن را به طور کامل و با امتیاز بالا به اتمام رساند. همچنین جمع‌آوری تمام حباب‌ها در هر مرحله‌ای کار بسیار مشکلی است و با توجه به تعداد حبابی که جمع‌آوری کردید در هر مرحله از 1 تا 3 ستاره به شما تعلق می‌گیرد.

gsmarena_005پس از اتمام هر مرحله، مرحله بعد آزاد می‌شود. این بازی مجموعا دارای 40 مرحله بوده و اتمام آن‌ها چند ساعتی بیشتر طول نمی‌کشد. البته تمام کردن تمام مراحل با 3 ستاره بسیار سخت بود و زمان بیشتری را می‌طلبد.

گرافیک و صدا

Mighty Adventure با مراحلی درخشان و رنگارنگ و همچنین انیمیشن‌های زیبا در مجموع جذاب به نظر می‌رسد و در زمینه گرافیک چیزی از رقیبان خود همچون Rae man کم ندارد. اگر شما صاحب یک آیپد retina باشید، بازی زیباتر نیز خواهد بود.

با این حال موزیک بازی آنچنان چنگی به دل نمی‌زند، در برخی از مراحل موزیک پس از مرگ قطع شده و فقط با افکت‌های آن می‌توان مراحل را پیش برد. این در حالی است که در ریستارت همان مرحله دوباره موزیک بازی را در اختیار خواهید داشت.

جمع‌بندی

در مجموع بازی Mighty Advnture در سبک پرش و جمع‌آوری امتیاز بسیار جذاب و منحصر به فرد می‌باشد، منحصر به فرد را از جهت داشتن حق انتخاب و تعویض بین سه شخصیت متفاوت می‌توان در نظر گرفت. البته ای کاش مراحل بیشتری را در بازی قرار می‌دادند اما با قیمت فروشگاهی 2.99 دلار تعداد 40 مرحله منصفانه به نظر می‌رسد. امتیاز فروشگاهی 8 از 10 کاربران نیز رضایت آنان از این برنامه را نشان می‌دهد.

4_mighty_adventure

امتیاز فروشگاه: 8/10

نکات مثبت: گرافیک جذب کننده و مراحل متفاوت و جالب

نکات منفی: مراحل کم تعداد و قطع شدن موزیک بازی پس از مرگ( البته گاهی اوقات)

iTunes

این بازی بر روی آیپد ایر بررسی شده است و امیدواریم مورد علاقه شما واقع شده باشد. متاسفانه نسخه‌ی اندرویدی این بازی هنوز منتشر نشده است اما مطمئنا تا سال آینده این اتفاق خواهد افتاد. برای دریافت بازی از فروشگاه آیتونز به لینک مقابل مراجعه کنید:

برنامه در آیتونز

 لینک منبع مطلب

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *