نقد و بررسی: اپ myMail برای iOS

نقد و بررسی: اپ myMail برای iOS
  • 1393/6/7
  • بهراد جاود
  • 0

اپ پیش‌فرض Mail برای iOS اپ بسیار قدرتمند و توانمندی است. اما شاید از نظر برخی از کاربران iOS از جمله خود من، اپ‌های بهتری هم برای iOS وجود دارند که می‌توانند جایگزین اپ پیش‌فرض شوند. بین این اپ‌های جایگزین می‌توان به Mailbox یا Boxer اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های مثبت و منفی مخصوص به خود را دارند. اما حالا می‌خواهم شما را با یک جایگزین دیگر برای اپ Mail آشنا کنم که می‌تواند به خوبی تمامی انتظارات شما از یک اپ مدیریت ایمیل را برآورده کند. این اپ myMail نام دارد.

myMail01

اولین ویژگی منحصر به فرد myMail این است که با استفاده از آن می‌توانید یک آدرس ایمیل جدید با آدرس user@my.com برای خودتان ثبت کنید. پسوند این آدرس کوتاه است و آدرس‌های ایمیل کوتاه هم طرفداران بیشتری دارند. از آن مهم‌تر اینکه چون هنوز این سرویس ایمیل نسبت به سرویس‌های دیگر مثل جیمیل و یاهو میل جدید است و کاربرانش کمتر هستند، این شانس را دارید که یک نام کاربری خیلی خوب برای آدرس ایمیل خود پیدا کنید (من آنقدر خوش شانس بودم که توانستم آدرس behrad@my.com را به نام خودم ثبت کنم.)

ویژگی مهم بعدی myMail این است که این سرویس ایمیل فقط مخصوص موبایل است و برای فعال کردن اکانت خود هم نیازی به پسورد ندارید. وقتی می‌خواهید یک اکانت جدید در myMail ثبت کنید، این اپ شماره موبایل شما را از شما می‌خواهد (خوشبختانه شماره‌های اپراتورهای ایران هم توسط این اپ پوشش داده می‌شوند). بعد از وارد کردن شماره موبایل‌تان، myMail یک کد به شماره شما ارسال می‌کند و شما با وارد کردن آن کد اجازه پیدا خواهید کرد که وارد اکانت خودتان شوید. این شیوه مسلما از روش وارد کردن پسورد ایمن‌تر است.

وقتی وارد اکانت خود شدید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، ظاهر زیبا و جذاب این اپ است. همین رابط کاربری زیبا باعث شده که کار کردن با این اپ بسیار ساده باشد چون هیچ نکته ابهام آمیزی در طراحی این اپ دیده نمی‌شود. مطمئن هستم خیلی زود با شیوه کار با myMail آشنا خواهید شد و از این نظر مشکلی نخواهید داشت.

myMail02

از سوی دیگر بر خلاف بسیاری از اپ‌های مشابه که فقط از برخی از سرویس‌های ایمیل پشتیبانی می‌کنند، myMail تقریبا از همه سرویس‌های ایمیل محبوب مثل جیمیل و icloud و یاهو میل پشتیبانی می‌کند. همین توانایی سبب شده که myMail به جایگزین بهتری برای اپ پیش‌فرض Mail بدل شود.

از دیگر ویژگی‌های این اپ می‌توان به اینباکس‌های جداگانه برای هر ایمیل، سیستم جست‌وجوی هوشمند، تعیین امضا برای هر اکانت ایمیل به طور جداگانه، مدیریت ایمیل‌ از طریق سوییپ کردن و ارسال نوتیفیکیشن اشاره کرد. تنها نقطه ضعف myMail این است که یک اینباکس کلی برای همه ایمیل‌ها ندارد به این معنی که هر ایمیل یک اینباکس جداگانه دارد. البته در مقایسه با دیگر ویژگی‌های myMail می‌توان از این نقطه ضعف چشم‌پوشی کرد، هر چند امیدوارم هر چه زودتر سازندگان این اپ، یک اینباکس کلی هم برای همه اکانت‌ها به اپ خود اضافه کنند تا استفاده از آن راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر شود.

نکات مثبت:

  • رایگان
  • سازگار با آیفون و آیپد
  • رابط کاربری جذاب و زیبا
  • پشتیبانی از اکثر سرویس‌های ایمیل

نکات منفی:

  • نبود یک اینباکس کلی برای همه اکانت‌ها

امتیاز نهایی از نظر گویا آی‌تی: 9/10

دانلود myMail برای iOS

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *