مایکروسافت ویندوز 10 را رسما برای تبلت ها،اسمارت فون ها و رایانه های شخصی معرفی کرد

مایکروسافت ویندوز 10 را رسما برای تبلت ها،اسمارت فون ها و رایانه های شخصی معرفی کرد
  • 1393/7/9
  • مبين
  • 1

gsmarena_004

 

پس از شایعات بسیار شرکت مایکروسافت نسخه بعدی ویندوز را با نام ویندوز 10 رسما معرفی کرد. قرار بود برای نسخه بعدی ویندوز از عدد 9 استفاده شود اما مایکروسافت با یک سیستم عامل کامل تر جایگزین ویندوز 8.1 را با نام ویندوز 10 معرفی کرده است.

نسخه جدید ویندوز برای رایانه های شخصی هنوز هم شبیه به ویندوز 7 است و همان ظاهر را دارد منتها با ویژگی های جدید به نمایش گذاشته شده است. در ویندوز 10 منوی استارت قدیمی به این ویندوز بازگشته است و آیکن های کاشی شکل قابل تغییر هستند یعنی کاربر می تواند آیکن برنامه های را مطابق با میل خود بچیند و همچنین اندازه این آیکن ها قابل تغییر هستند.

gsmarena_005

 

کاربران ویندوز باید این بار ماوس و صفحه کلید را جدی بگیرند چرا که در مراسم معرفی این سیستم عامل گفته شده است که رابط کاربری آسان تری برای آن طراحی شده است.

در این ویندوز کاربر می تواند ار برنامه ها در ویندوز از حالت پنجره استفاده کنند یعنی نیازی نیست که برنامه اجرا شده حتما در حالت فول اسکرین باشد. این شرکت ویژگی جدید با نام “task view” به ویندوز 10 اضافه کرده است که مولتی تسکینگ را آسان تر نموده است، این قابلیت شبیه به Expose در OS X نیز می باشد.

برایکاربرانی که از ویندوز 10 روی دستگاه های لمسی استفاده می کنند Charms bar هنوز وجود دارد که پیش از معرقی این سیستم عامل خبر از حذف شدن آن آمده بود. اگر شما لب تابی را خریداری کنید که قابلیت تبدیل شدن به تبلت را داشته باشد ممکن است برای استفاده از ماوس صفحه کلید و یا صفحه لمسی مشکل داشته باشید اما مایکروسافت نیز با تعئیض درخواه حالت UI این مشکل را حل کرده است.

ساخت نهایی ویندوز 10 در سال 2015 انجام خواهد شد یعنی در سال آینده عرضه این سیستم عامل صورت می گیرد. همچنین ویندوز 10 نسخه بعدی ویندوز فون خواهد بود که ممکن است مایکروسافت ارتباطی خاصی میان دو دستگاه ویندوزی به وجود آورده باشد. نظر شما درباره این سیستم عامل چیست؟

gsmarena

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. به نظر من خیلی خوب میشه که بین دستگاه های ویندوزی مختلف هم از نظر ظاهری و هم از نظر نرم افزاری شباهت های بیشتری وجود داشته باشه.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *