Clean Master یا CCleaner ؟! کدام‌یک؟

Clean Master یا CCleaner ؟! کدام‌یک؟
  • 1393/9/17
  • مریم موید
  • 3

درست است که روزبه‌روز دستگاه‌های هوشمند با فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به قبل عرضه می‌شوند؛ اما هنوز بسیاری از ما با همان گوشی‌های 16 گیگابایت (و یا حتی کمتر) خود، کار می‌کنیم. اگرچه مشکل کمبود فضا را میتوان با تهیه یک کارت حافظه خارجی حل کرد، اما ممکن است دستگاه شما شیار این کارت‌ها را نداشته باشد و یا اصلاً به هر دلیلی نخواهید این کار را انجام بدهید. در اینجا است که برنامه‌هایی مانند CCleaner و Clean Master به کار می‌آیند. هر دو این برنامه‌ها به‌خوبی زوائد نهفته در لایه‌لایه حافظه دستگاه شما را پاک‌سازی می‌کنند و با آزادسازی این فضا، مشکل کمبود حافظه را تا حدی برطرف می‌سازند.

اما سؤال این است که کدام‌یک را انتخاب کنیم؟
با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به مقایسه جزئیات و ویژگی‌های این دو بپردازیم. در پایان اختیار با شما است که تاج پادشاهی را بر سر کدام‌یک بگذارید ( ما را در بخش نظرات از انتخاب خود، آگاه کنید).

Clean Master

 Clean Master یا CCleaner ؟! کدام‌یک؟

برنامه‌ای ساده و فوق‌العاده است که با پاک‌سازی زوائد از فضای حافظه دستگاه شما، نه‌تنها کارکرد آن را سریع و روان می‌سازد؛ بلکه حجمی از حافظه را که با موارد بی‌مصرف اشغال‌شده بود را آزاد ساخته و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید برنامه‌ها و بازی‌های موردعلاقه خود را نصب کنید.
هر برنامه‌ای که نصب و راه‌اندازی می‌کنیم موارد غیرضروری و بی‌استفاده‌ای به همراه خود دارد که در حافظه رخنه کرده و پس از مدتی حجم زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. وظیفه Clean Master شناسایی و پاک‌سازی این موارد ناخواسته و بی‌اهمیت است.
علاوه بر این مورد Clean Master، ابزاری هم برای متوقف کردن برنامه‌هایی دارد که باعث شده‌اند دستگاه داغ کند. این کار باعث می‌شود که دستگاه شما بی تنش به کار خود ادامه دهد.
ویژگی‌های این برنامه محدود به دو مورد فوق نیست؛ با استفاده از این ابزار می‌توانید کارکرد Memory و CPU خود را ارتقا دهید، که باعث می‌شود برنامه‌ها و بازی‌های شما روان‌تر و سریع‌تر اجرا شوند؛ و ازآنجایی‌که برنامه‌های موجود در پس‌زمینه، مدیریت می‌شوند؛ دوام باتری شما به میزان قابل‌توجهی افزایش میابد.
با این برنامه حتی می‌توانید بر اپ های خود مدیریت کرده، نسخه پشتیبانی تهیه کنید و هرکدام را که نمی‌خواهید غیرفعال و حذف کنید. (خود برنامه به شما خواهد گفت که کدام‌یک از اپ ها به‌ندرت استفاده‌شده‌اند).
با دریافت Clean Master درواقع یک آنتی‌ویروس هم بر روی دستگاه خود نصب‌کرده‌اید، چراکه این ابزار هر بار که برنامه‌ای را دانلود و نصب می‌کنید سلامت آن را بررسی کرده و به شما اعلام می‌کند.
ویجت این برنامه را می‌توانید بر روی صفحه اصلی خود قرار داده و هر بار با یک اشاره انگشت بر آیکون دایره‌ای آن، از شر زوائد خلاص شوید. البته خود برنامه هر بار که موارد قابل‌توجهی را شناسایی کند به شما اطلاع می‌دهد.
این برنامه کاملاً رایگان است.

CCleaner

 Clean Master یا CCleaner ؟! کدام‌یک؟

CCleaner بسیار شبیه به Clean Master است، چراکه ویژگی‌های کلی و بسیاری عملکردهای مشابه دارند.
با استفاده از آن می‌توانید برنامه‌هایی که کار خاصی انجام نمی‌دهند و فقط CPU و RAM را به کار می‌گیرند؛ ببندید؛ در نتیجه عملکرد دستگاه سرعت گرفته و روان شده؛ حافظه بی‌دلیل اشغال نشده؛ و شارژ باتری حفظ می‌شود.
در اینجا هم می‌توانید زوایا و خفایای برنامه‌های خود را که اغلب مملو از زوائد است پاک‌سازی کرده و در رابط کاربری ساده و سلیس برنامه، اپ های غیرضروری خود را Uninstall کنید. با این کار فضا حافظه آزادسازی می‌شود.
چنانچه می‌خواهید میزان RAM و CPU ای که استفاده‌شده است را بررسی کنید؛ CCleaner این امکان را به شما می‌دهد.
همچنین وضعیت باتری و دما دستگاه هم به شما گزارش داده می‌شود. بنابراین می دانید چه زمان‌هایی باید برنامه‌ها را متوقف کنید تا دستگاه داغ نکند.

حالا این شما و این دو برنامه! انتخاب کنید!
هر دو، کارکرد تقریباً مشابهی دارند. ساده و سلیس و قدرتمندند. هر دو، رایگان‌اند و هیچ تبلیغی ضمن برنامه گنجانده نشده است.
حالا که تا این اندازه شبیه به هم هستند، آیا انتخاب واقعاً سلیقه‌ای است، یا ما نکته‌ای را از قلم انداخته‌ایم که حاکی از، برتری یکی از اینها بر دیگری است؟ ما را در بخش نظرات مطلع کنید.

 Clean Master یا CCleaner ؟! کدام‌یک؟

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. در حقیقت خودتان هم نمی دانید قضیه چیست و از کاربران میخواهید مشاوره بگیرید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *