Huawei این بار فبلت خود را موسوم به Huawei Ascend GX1 معرفی کرد

Huawei این بار فبلت خود را موسوم به Huawei Ascend GX1 معرفی کرد
  • 1393/10/3
  • زهرا معبودی
  • 1

در روز های اخیر خبرهایی از هواووی به گوش می رسید که قصد دارد دستگاه جدیدش را رونمایی کند. البته بیشتر افراد از نوع دستگاه هوشمند این شرکت خبر نداشتند. بالاخره با اسنادی که از محصول مورد نظر به بیرون درز کرد، کاربران توانستند بفهمند که هواووی این بار قصد دارد یک فبلت را برای کاربرانش، در معرض فروش قرار دهد.

این رویداد به آن جا رسید که روز سه شنبه یعنی دیروز، هواووی از این دستگاهش رونمایی کرد و آن را به طور رسمی معرفی نمود.

بسیاری از افراد کارشناس، ادعا دارند که این سیستم هواووی یعنی Huawei Ascend GX1 در رده عالی طراحی نشده و تقریبا از نظر کیفیتی در رده ی متوسط قرار دارد. به هر حال این دستگاه با توجه به اندازه ی سایر فبلت ها، یک دستگاه تقریبا کوچک است اما چون میزان پوشش نمایشگر نسبت به بدنه حدود 80 درصد است می توان آن را یک فبلت، جمع و جور و خوش اندام فرض کرد که زیبنده دست کاربران است.

Huawei Ascend GX1
Huawei Ascend GX1

از ویژگی های این تبلت می توان به نمایشگر 6 اینچی ان اشاره کرد. هواووی برای دوربین این گوشی هم در حد متوسط سرمایه گذاری کرده است، بدین ترتیب، یک دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب فبلت به همراه یک دوربین 2 مگاپیکسلی در جلو، کاربران را در تصویر برداری و تماس های تصویری کمک می کنند. از سویی دیگر دوربین عقب هم دارای فلش LED  است که مزایای خود را دارد.

از نظر پردازنده هم این فبلت از چیپست پردازنده Qualcomm Snapdragon 410، بهره مند است که از یک پردازنده 4 هسته ای با سرعت پردازش 1.2 گیگاهرتز، پشتیبانی می کند.

برای بسیاری از کاربران میزان حافظه رم گوشی یا تبلت یا فبلت اهمیت زیادی دارد. برای این فبلت هواووی یک رم 1 گیگابایتی را در نظر گرفته است. حافظه داخلی گوشی به میزان 8 گیگابایت برای کاربران، آماده سازی شده که وسیله توسعه دهنده های حافظه ای، کاربران می توانند به میزان آن بیفزایند.

این فبلت به خوبی از شبکه 4G LTE پشتیبانی می کند. علاوه بر پشتیبانی از اتصالات نرم افزاری، شما می توانید با باطری با ظرفیت 3500 میلی امپر در ساعتی این فبلت مدت ها سپری کنید.

متاسفانه این فبلت از Android 4.4 KitKat پشتیبانی می کند که انتظار می رود قابلیت به روز رسانی به آخرین ورژن از اندروید یعنی اندروید 5 را داشته باشد. کاربرانی که برای روال کاری و خانوادگی خود از دو سیم کارت استفاده می کنند، می توانند به خوبی این فبلت را با دو سیم کارت مدیریت کنند.

ابعاد این فبلت به میزان 161 × 84.5 × 9.2 میلی متر محاسبه شده است.

این فبلت هم اکنون در فروشگاه آنلاین هواووی در چین در معرض فروش قرار گرفته است اما از سمت این شرکت، هنوز بیانیه ای مبنی بر اینکه، چه زمانی سایر کشور ها میزبان این فبلت خواهند بود، صادر نشده است.

به احتمال زیاد، تا اوایل سال آینده یعنی 2015، هواووی برنامه ارسال این فبلت را به سایر کشور ها را طراحی و تنظیم کند تا در کریسمس 2015، این فبلت نیز به دست کاربران متعصب هواووی قرار گرفته باشد.

هواووی شرکتی است که در سال 2014 توانست با تولید محصولات هوشمند خود، در میان شرکت های مطرح قرار بگیرد. علی الخصوص در نیمه دوم سال 2014 فعالیت های این شرکت بسیار چشم گیر بود به طوری که این روزها می توان در دست بسیاری از کاربران حتی ایرانی ها، در کنار برند های مشهور سونی و سامسونگ و اپل، هواووی را هم ببینیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *