آغاز ساخت سیستم راه آهن پر سرعت بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو

آغاز ساخت سیستم راه آهن پر سرعت بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو
  • 1393/10/15
  • نادر عظیمی
  • 0

شرکت California High-Speed Rail از سازندگان سیستم راه آهن پرسرعت به تازگی خبر از آغاز ساخت این سیستم بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو داده است. طی یک مصاحبه مطبوعاتی هفته گذشته در شهر Fresno این شرکت اعلام کرد پروژه از سه شنبه آغاز شده و نخستین بخش ۲۹ مایلی آن در منطقه Central Valley جهت تست ساخته شده است. زمانی که این پروژه ۶۸ میلیارد دلاری به اتمام برسد مسافران قادر هستند مسافت بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو را زیر ۳ ساعت طی کنند.

این مراسم پس از سالها تاخیر انجام گرفته و مشکل تفرقه بین مسئولان سیاسی کالیفرنیا را ثابت کرده است. ساخت و ساز قرار بود از دو سال پیش آغاز شود و به دلیل اختلاف برسر بودجه و بدست آوردن زمین به تعویق افتاد. این پروژه تا سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد و به گزارش Los Angeles Times مقامات هنوز به تامین کامل بودجه نیازمند هستند.
با این حال مقامات دولتی با اعتماد به نفس بودجه این پروژه را تضمین کردند.

همچنین اشاره شد که اگر روند پروژه با وقفه رو به رو شود ساخت و ساز سخت خواهد شد. علاوه بر این شهردار Fresno آقای Ashley Swearengin در صحبت با Los Angeles Times بیان کرد:

“راه آهن های سرعت بالا موجب تمرکز و توجه به مراکز شهرها خواهند شد. همچنین برای مردمی که کسب و کارشان در جای دیگر است و در مرکز ایالت زندگی می کنند رفت و آمد بسیار آسان خواهد شد.”

با این حساب مردم لس آنجلس و سانفرانسیسکو در مدت زمان کوتاهی می توانند بین این دو شهر جا به جا شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *