فیس بوک باز هم دست به یک خرید بزرگ زد / این بار تشخیص صحبت wit.ai

فیس بوک باز هم دست به یک خرید بزرگ زد / این بار تشخیص صحبت wit.ai
  • 1393/10/16
  • حمید مداحی
  • 0

فیس بوک با سرمایه  چشم گیری که دارد ، هر از چند گاهی دست به خرید های بزرگ می زند که البته این خرید ها در راستای توسعه و افزایش مخاطب این شبکه اجتماعی است. آخرین خرید این غول اجتماعی، تصاحب یک شرکت تشخیص صحبت است که می‌تواند در راستای توسعه پروژه آکیولس وی‌آر باشد!

فیسبوک این روزها به طرح‌های مفهومی تعاملی نوین علاقه زیادی نشان می‌دهد. تنها چند ماه پس از تصاحب آکیولس وی آر توسط این کمپانی، حالا بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی، دنیا یک کمپانی تشخیص صحبت را هم خریده است: ویت.آی.

فیسبوک هنوز مشخص نکرده که هدفش از این خرید و برنامه‌های آتی‌اش برای آن چیست؛ اما بد نیست بدانید که تمرکز کمپانی Wit.ai  بر روی پلتفرمی برای رابطه های کاربری مبتنی بر صدا با زبان طبیعی است. بعید نیست که در آینده بتوانید استاتوس مورد نظرتان را به فیسبوک دیکته کرده و بدون نیاز به لمس کیبورد آن را به اشتراک بگذارید.

از طرفی تکنولوژی تشخیص صحبت به طور خاص برای واقعیت مجازی هم به کار می‌آید؛ چرا که در این فناوری هم کاربر دسترسی به کیبورد ندارد. شاید این خرید بتواند تحولاتی اساسی را برای هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس به همراه بیاورد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *