چرا سامسونگ به دنبال تایزن است؟

چرا سامسونگ به دنبال تایزن است؟
  • 1393/10/20
  • شهرام بابایی
  • 1

تایزن از نظر ظاهری، شباهت زیادی به اندروید دارد و ویژگی دیگر تایزن همانند اندروید” منبع باز” بودن آن است واین ویژگی باعث میشود که هر شرکتی بتواند به طور رایگان از آن استفاده کند. حالا سامسونگ برای مستقل شدن از گوگل به تایزن روی آورده است.

  (تایزن )به انگلیسی: (Tizen) یک سیستم‌عامل آزاد و متن‌باز برای تلفن همراه است که بر اساس سیستم عامل لینوکس نوشته شده است. این محصول توسط بنیاد لینوکس پشتیبانی می‌شود و توسط انجمن تایزن ارائه شده‌است. تایزن از سیستم عامل سکوی لینوکس سامسونگ (SLP) ساخته شده‌است. این سیستم عامل شامل تعدادی از ماژول‌های خود همانند مدیریت شبکه را از پروژهٔ می‌گویید، آمیزشی از سیستم‌عامل‌های تلفن همراهِ موبلین ساخته شده توسط شرکت اینتل و ماامو توسط شرکت نوکیا، برگرفته است. توسعه توسط شرکت‌های گردهم‌آمده به دور انجمن تایزن رهبری می‌شود. که در حال حاضر سامسونگ و اینتل می‌باشند. بعضی از توسعه‌دهندگان سابق می‌گو هم در این تلاش سهیم شدند.

url

در دو سال گذشته شایعات زیادی مبنی بر جایگزین شدن سیستم‌عامل تایزن با سیستم‌عامل اندروید شنیده شد. حتی قرار بود تلفن‌های هوشمند رده بالای این شرکت هم به تایزن مجهز شوند. اما گویا سامسونگ تغییری در برنامه‌های خود ایجاد کرده است. به گفته یکی از مدیران ارشد سامسونگ، تایزن قرار نیست به محصولات رده بالای سامسونگ راه پیدا کند. از قرار معلوم، این تلفن‌های هوشمند ارزان‌قیمت سامسونگ هستند که میزبانی تایزن را بر عهده خواهند داشت. ناگفته نماند که تایزن تنها برای تلفن هوشمند و تبلت نیست بلکه سامسونگ برای استفاده گسترده از این سیستم‌عامل در ساعت‌های هوشمند و لوازم خانگی مدرن خود نیز برنامه‌هایی دارد.

 

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *