مدیر اف بی آی: نشانه های باقی مانده از هکر های “شلخته” سونی حاکی از دست داشتن کره شمالی در این حملات است

مدیر اف بی آی: نشانه های باقی مانده از هکر های “شلخته” سونی حاکی از دست داشتن کره شمالی در این حملات است
  • 1393/10/21
  • مرتضی بیاتی
  • 0

به ادعای اف بی آی , گروه هکری “نگهبانان صلح” (Guardians of Peace) که مسئول بزرگترین حمله سایبری به سونی در سال گذشته هستند, نشانه های بسیاری از خود بجا گذاشته اند که دلیل بر دست داشتن کره شمالی در این حملات است. مدیر اف بی آی در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی امنیت سایبری (ICCS) در دانشگاه فوردهام در نیویورک, در دفاع از دایره تحقیقات خود بیان کرد که کره شمالی در حملات گسترده علیه سونی دست داشته است و در جواب منتقدان گفت:”آنها حقایقی که من در دست دارم را ندارند”.

به گفته ی جیمز کامِی, معمولا هکر ها در هنگام ارسال پیام های تهدید آمیز و یا اظهارات خود از پروکـــســـی استفاده می کنند تا “آی پی”(IP) حقیقی خود را مخفی کنند, اما در برخی موارد احتیاط های لازم را انجام نمی دهند. در حملات اخیر, در مواردی هکرها با “شلخته گری” فراموش کرده اند که مسیر اتصالات خود را تغییر دهند و باعث آشکار شدن آی پی خود شده اند که تمام آن آی پی ها منحصرا توسط دولت کره شمالی مورد استفاده قرار گرفته اند. این جای پا ها به وضوح نشان دهنده این امر است که کره شمالی در پشت این حملات هکری قرار دارد.

قبلا زمانی که اف بی آی کره شمالی را متهم حملات هکری اعلام می کرد شواهد دقیقی را برای اثبات حرف خود نداشت. اما هفته گذشته, مدیر اف بی آی به توضیح دقیقی از استدلال های خود در رابطه با این ادعا پرداخت. پیشتر زمانی که هکر ها خواستار لغو انتشار فیلم “The Interview” شدند گمانه زنی هایی در رابطه با منبع این هک ها وجود داشت.

تا کنون نحوه نفوذ هکر ها به شبکه سونی پیکچرز روشن نیست. با این حال به گفته جیمز کامِی, اف بی آی همچنان در حال تحقیق در رابطه با چگونگی ورود هکر ها به شبکه سونی است. او همچنین اشاره کرد که اخیرا این شرکت تحت حملات “فیشینگ هدفدار” (spear phishing) بوده است.

همچنین مدیر اف بی آی در رابطه با استفاده گسترده از شیوه های رمز نگاری در گوشی های همراه ابراز نگرانی کرد و بیان کرد که با استفاده این شیوه ها هر شخصی می تواند از دید و نظارت قانون مخفی شود. این موضوع باعث غیر ممکن شدن یافتن افراد خرابکار توسط مجریان قانون می شود.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا استفاده از روش های رمز نگاری شیوه ای برای ایجاد حریم خصوصی است و یا راهکاری برای فرار خرابکاران از دست قانون؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *