کاهش ۳۰ درصدی ارزش بیت کوین در طی ۲۴ ساعت

کاهش ۳۰ درصدی ارزش بیت کوین در طی ۲۴ ساعت
  • 1393/10/26
  • مجتبی
  • 0

قطعا بین کوین قبل از این روزهای بسیار خوبی را به خود دیده. ارش هر واحد از این پول مجازی، دیروز به ۱۷۰ دلار رسید و این در حالی بود که قبل از آن ۲۴۴ دلار ارزش داشت. این یعنی حدود ۳۰ درصد کاهش در ارزش بیت کوین.

دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد. یکی از آنها فروش اجباری بین کوین ها توسط افرادی بود که آنها را ذخیره کرده بودند. به این دلیل تعداد بیت کوین های موجود در بازار بیشتر شده و یکی از دلایل کاهش ارزش این واحد پولیست.

یکی دیگر از دلایل این اتفاق را می توان غیر فعال شدن سرویس Coindesk دانست که بیان کرده روش استخراج بیت کوین دیگر سود دهی ندارد و به همین دلیل آنها سرویس خود را به حالت تعلیق درآوردند. هنوز مشخص نشده که سرویس یاد شده مجددا چه زمانی به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما اگر کاهش ارزش بیت کوین به همین منوال ادامه یابد احتمالا هیچگاه شاهد چنین بازگشایی از جانب سرویس Coindesk هم نخواهیم بود.

همانطور که احتمالا خبر دارید یکی از بزرگترین صرافی های بیت کوین به نام Bitstamp چندی پیش مورد حمله هکرها قرار گرفت و مبلغ ۵ میلیون دلار آمریکا را روانه جیب هکرها نمود. بدلیل ساختار خاص این واحد پولی امکان باز پس گیری این پول هم وجود نداشت و این موضوع نیز نگرانی هایی برای دارنگان بیت کوین ایجاد نموده.

[منبع: Neowin]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *