9 اپلیکیشن خبری منتخب برای سیستم های اندرویدی

9 اپلیکیشن خبری منتخب برای سیستم های اندرویدی
  • 1393/11/6
  • محمد رضایی یزدی
  • 1

سایت های خبری تا حد زیادی تحت تاثیر مخاطبان خود هستند. هر چند هستند افرادی که هنوز روزنامه و مجله میخوانند ولی امروزه دیگر اکثر ما برای اطلاع از اخبار روزانه به اپلیکیشن ها و سایت های خبری یا شبکه های اجتماعی روی آورده ایم. در این میان عده ای نیز هستند که فقط به برخی منابع خبری اعتماد دارند و دیگران را غیرقابل اعتماد میدانند. البته ما در اینجا قصد نداریم منابع خبری را از حیث قابل اعتماد بودن شان بررسی کنیم یا منابع خبری خاصی را پیشنهاد دهیم. هدف ما معرفی چندین اپلیکیشن خبری است که از حیث امکانات و عملکرد در حوزه اطلاع رسانی و اخبار از جمله اپلیکیشن های برتر به حساب می آیند.

Drudge Report

مجموعه ای از اخبار منتخب از منابع مختلف خبری، این برنامه را میتوانید یک خوراک (فید) RSS دانست که کاربر نیازی به ساخت آن ندارد. برنامه دسترسی شما به آخرین اخبار جهانی در حوزه های مختلف را فراهم میاورد. طراحی رابط کاربری برنامه طراحی کمینه (مینیمال) است تا کاربر را از هر گونه احساس سردرگمی دور نگه دارد. برنامه همچنین از یک ابزارک (ویجت) نیز برخوردار است و میتواند اخبار را در قالب اعلانات سروری (پوش) نیز به اطلاع کاربر برساند. این برنامه از میان 9 برنامه ای که در زیر معرفی میشوند جزء بهترین هاست.

 

1

 

Download-az-Iranapps

Feedly

اگر میخواهید خوراک های خبری خودتان را با استفاده از RSS تولید کنید، ما Feedly را به عنوان یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه به شما پیشنهاد میکنیم. شما میتوانید اخبار مورد نیاز خود را از بزرگترین منابع خبری دنیا دریافت کنید. برنامه از رابط کاربری زیبایی برخوردار است و میتواند با رسانه های اجتماعی همچون YouTube نیز ارتباط برقرار کند. این برنامه همانطور که گفته شد جزء بهترین برنامه ها برای تولید خوراک های خبری است و بعد از افول Google Reader بیشتر هم مورد توجه قرار گرفته است.

 

2

 

Download-az-Iranapps

Flipboard

Flipboard نیز یکی دیگر از آن برنامه هایی است که بعد از افول Google Reader توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. این برنامه نیز دقیقا مانند برنامه قبلی یعنی Feedly امکان ساخت خوراک های خبری از منابع خبری مختلف را برای شما فراهم میاورد. برنامه از رابط کاربری زیبا و پر رنگ و جلایی برخوردار است و میتواند از طیف وسیعی از منابع خبری برای تولید خوراک های خبری استفاده کند. این برنامه میتواند اخبار را به 24 زبان زنده دنیا دریافت کند و اگر شما حوصله ساخت خوراک های خبری را ندارید میتوانید از خوراک های خبری از پیش ساخته شده استفاده کنید.

 

3

 

Download-az-Iranapps

Google News & Weather

نسخه جدید این برنامه با رابط کاربری کاملا جدید اخیرا توسط گوگل عرضه شده است. درست است که این روزها بسیاری از کاربران گوگل برنامه Google Now را ترجیح میدهند اما این برنامه هنوز هم میتواند برنامه ای به درد بخور برای کسانی باشد که اخبار را به صورت حرفه ای دنبال میکنند. رابط کاربری برنامه از لحاظ کمینه (مینیمال) بودن از تمام برنامه هایی که در اینجا معرفی میشوند پیشی گرفته است. پوشش خبری برنامه از 65 هزار منبع خبری در دسته بندی های مختلف از جمله آب و هواست. در یک کلام Google News & Weather برنامه ای ساده، رایگان و همان چیزی است که خیلی از کاربران به دنبالش هستند.

 

4

 

Download-az-Iranapps

News Republic

برنامه ای که از لحاظ کارکرد بسیار شبیه به Drudge Report است و اخبار منتخب را از منابع مختلف خبری گردآوری میکند. این برنامه اخبار خود را از هزار منبع خبری از سراسر دنیا دریافت میکند کاری که انجام آن به تنهایی برای هر کاربری غیرممکن است. برنامه از رابط کاربری زیبایی برخوردار است و از جمله قابلیت های قابل توجه آن این است که بعد از مدتی میتواند با تشخیص اینکه شما به چه موضوعاتی علاقه دارید و چه موضوعاتی برایتان اهمیت ندارد اخباری را برایتان گردآوری کند که در حوزه علائق شما هستند. برنامه همچنین از قابلیت های دیگری همچون مطابق سازی (سینکرونایز) اخبار در چندین گوشی یا تبلت و امکان ذخیره سازی آیتم های خبری برای مطالعه در آینده نیز برخوردار است. علاوه بر این کاربر میتواند با استفاده از گزینه های مختلفی که در اختیارش قرار میگیرد کارکرد و ظاهر برنامه را به میل خود تغییر دهد.

 

5

 

Download-az-Iranapps

NPR

این برنامه دو انتخاب اصلی دارد یکی NPR News و دیگری NPR One. انتخاب اول یعنی NPR News بیشتر روی اخبار تکیه دارد و البته دسترسی شما را به چندین ایستگاه رادیویی خبری نیز فراهم میکند. انتخاب دوم یا همان NPR One دقیقا برعکس انتخاب اول است یعنی بیشتر روی ایستگاه های رادیویی خبری تمرکز کرده است در حالی که دسترسی شما به چندین سایت خبری را نیز فراهم می آورد. در هر دوی این برنامه ها امکان سفارشی سازی و دسترسی به برجسته ترین اخبار NPR وجود دارد. هر دوی این برنامه ها برنامه های خوبی هستند و اگر شما دکمه مربوط به آنها را لمس نمایید به صفحه توسعه دهنده آنها که همان NPR باشد هدایت میشوید و در آنجا میتواید اطلاعات بیشتری راجع به آنها کسب کنید.

 

6

 

Download-az-Iranapps

reddit is fun

Reddit یکی از سایت های خبری است که بازدیدکنندگان بسیاری دارد و به آنها اجازه میدهد علاوه بر خواندن اخبار در مورد آنها نظر هم بدهند یا با هم بحث کنند. Reddit شاید یکی از بهترین سایت های خبری نباشد ولی همیشه عملکرد خوبی در روز آمد کردن خود با مهمترین اخبار روز داشته است. reddit is fun یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین برنامه هایی است که توسط گروه Reddit منتشر شده است. این برنامه کلیه قابلیت های سایت Reddit را در خود جای داده و هر چند شاید برای کسانی که اولین بار است از آن استفاده میکنند اندکی سردرگم کننده باشد ولی قطعا آن را میتوان بهترین برنامه ای دانست که تاکنون گروه Reddit عرضه کرده است.

 

7

 

Download-az-Iranapps

Reddit News Free

یکی دیگر از برنامه های گروه Reddit با رابط کاربری بسیار زیبا، در طراحی رابط کاربری این برنامه از طراحی ملموس (متریال) استفاده شده و در مقایسه با برنامه reddit is fun تمرکز بیشتر روی آیتم های خبری تصویری است. کلیه امکانات سایت Reddit در این برنامه نیز لحاظ شده و امکان استفاده از آن در تبلت ها نیز وجود دارد. نسخه پولی برنامه را میتوانید از درون نسخه رایگان آن و با قیمت 1.99 دلار خریداری نمایید.

8
Download-az-Iranapps
Yahoo News Digest

Yahoo News Digest را میتوان ترکیبی از روزنامه های قدیمی و سایت های خبری مدرن و پیشرفته امروزی با حجم وسیعی از اخبار و اطلاعات مختلف دانست. یاهو روزی دو بار اخبار خود را یک بار در صبح و یک بار بعد از ظهر به روز میکند. Yahoo News Digest مستقیما به سراغ اخبار روز میرود و شما را از جستجو در میان دهها عنوان خبری که اغلب کاری خسته کننده است معاف میدارد. یاهو اخبار خود را از منابع مختلف خبری دریافت میکند تا از هرگونه جانبداری یا گرایش به منبع خبری خاصی جلوگیری شود. همچنین برای هر خبر گزینه ای به نام “اتم” نیز در نظر گرفته شده که حاوی نقل قول ها، تصاویر و فایل های ویدیویی مربوط به خبر و حتی اطلاعاتی از سایت ویکی پدیا در آن مورد خاص میباشد. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که حوصله گشتن میان هزاران عنوان خبری را ندارید و در عین حال میخواهید اطلاعات کاملی راجع به اخبار روز داشته باشید پیشنهاد میکنیم از Yahoo News Digest حتما استفاده کنید.

 

9

 

Download-az-Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام. من این برنامه‌ها و خیلی برنامه‌های دیگه رو امتحان کردم اما از همه خوبیای این برنامه‌ها توی اپ gReader Pro وجود دارند بعلاوه سبکی، آسانی استفاده، رابط کاربری خیلی ساده و کاربردی و تنظیمات مختلف و عالی.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *