شیشه فوق العاده مقاوم کورینگ: رقیب جدید شیشه سفیِر

شیشه فوق العاده مقاوم کورینگ: رقیب جدید شیشه سفیِر
  • 1393/11/21
  • علیرضا اصغری
  • 0

شرکت کورنینگ نوعی شیشه جدید تولید کرده است تا لوازم تکنولوژیک ما را ضد خش نگه دارد.

کورنینگ در دنیای تکنولوژی به خاطر محصول “شیشه گوریلا” خود، نامی دست و پا کرده است، به نحوی که بسیاری از غولهای تکنولوژی نظیر اپل و سامسونگ به خاطر سختی و مقاوت این محصول، آنرا در تولید تلفن های هوشمند و تبلت خود مورد استفاده قرار داده اند.

اگرچه در سالهای اخیر نوعی شیشه جدید وارد صحنه فن آوری گردید. شیشه سفیِر (Sapphire) که کار خود را با TouchID گوشی آیفون 5S آغاز نمود و اکنون به عنوان یکی از سخت ترین مواد روی زمین شناخته می شود.

اپل در واقع ابتدا آنرا برای صفحه آیفون 6 استفاده نمود ولی مدتی بعد تصمیم خود را تغییر داد،‌ یعنی وقتی که این حقیقت آشکار شد که شیشه سفیِر بیشتر مستعد شکستگی است. و مهمتر از آن قیمت بالاتر آن در مقایسه با “گوریلا گلس” بود.

از آن زمان، کورنینگ متوجه موضوع شد و به نیاز صنعت به یک شیشه جدید پی برد. “جیمز کلَپین” رییس فن آوری های شیشه کورنینگ روز جمعه پروژه Phire را معرفی نمود، مدلی از گوریلا گلس که از ماده ای با همان سختی و مقاومت در برابر خش که در شیشه سفیِر استفاده شده بود، ساخته شده است.

کلَپین با اعلام این مطلب که “در سال گذشته به شما اعلام کردیم که شیشه سفیِر عملکرد فوق العاده ای در برابر خش دارد ولی در هنگام افتادن محافظ خوبی نیست” بیان کرد که “حال محصولی تولید کردیم که همزمان هم مقاومت فوق العاده در برابر ضربه و افتادنِ گوریلا گلس4  را داراست و هم خصوصیت ضد خش شیشه سفیِر”.

اگر پروژه Phire بتواند آنچه گفته شد را عملی نماید،‌ شرکت کورنینگ می تواند جایگاه خود را در بین شرکت های حوزه فناوری که در جستجوی آن هستند، به دست آورد. یعنی تلفن همراه شما نه تنها در برابر ضربه و شکستگی مقاوم خواهد بود،‌ بلکه شیشه آن نیز به سختی خراشیده خواهد شد.

کورنینگ اطلاعات بیشتری درباره پروژه Phire  ارائه نداده است، ‌اگرچه قصد دارد امسال فروش آن به تولید کنندگان را آغاز نماید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *