بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۵: کدام نوت بوک را باید شما خریداری کنید؟

بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۵: کدام نوت بوک را باید شما خریداری کنید؟
  • 1393/11/23
  • میلاد جهاندار
  • 0

با وجود ویندوز ۸٫۱ و ویندوز آینده ۱۰ خرید اولترابوک ها، لپ تاپ های دو منظوره و تبلت ها بیشتر از گذشته گیج کننده شدند. لپ تاپ های ارزان قیمتی همچون کروم بوک ها قوی تر از قبل گشته و دستگاه های قدرتمند جایگزین خوبی برای کامپیوترهای رومیزی هستند زیرا می توانند برنامه های فشرده را به خوبی اجرا کنند.

کسانی که به دنبال دستگاه هایی با بوت کردن سریع و حمل آسان با وزن کمشان هستند صحبت درباره بیش از یک اولتراک بوک سخنی بیهوده است. گیمرهای جدی یک دستگاهی می خواهند تا نیازهای گرافیکی و پردازشی آنها را به خوبی پاسخ دهد و برخی دیگر وقتی یک دستگاه انعطاف پذیری مشاهده می کنند ممکن است لپ تاپ های دومنظوره تبدیل شونده به تبلت را تصور کنند.

ما حال شما را با بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۵ آشنا خواهیم کرد تا در انتخاب خود شکی نداشته و با قاطعیت به خرید خود بپردازید زیرا قطعا انتخاب یک لپ تاپ کامل کاری طاقت فرساست و هرکسی از پسش برنخواهد آمد.

آخرین ضمیمه ما

ما این روزها برخی تبلت هایی با صفحه نمایش بزرگ را مشاهده می کنیم که از جمله می توان تبلت ۲۷ اینچی Lenovo Horizon 2 اشاره کرد. اما اگر این تبلت وزن بسیاری داشته و اندازه اش خیلی برای شما زیاد می باشد بهتر است به سراغ تبلت XPS 18 شرکت دل بروید. اگر چه این تبلت باز هم صفحه نمایش بزرگ ۱۸٫۵ اینچی دارد اما قابل حمل تر و تقریبا ۱۰ اینچ کوچکتر از Lenovo Horizon 2 می باشد. به این ترتیب بارزترین ویژگی XPS 18 دل همه کار بودنش است. هیچ چیز بهتر از این نیست که دستگاهی داشته باشید تا بتواند تمام نیازهای کامپیوتری شما را در هرجایی برطرف نماید.

البته این دستگاه ها همانقدر که با ارزش هستند گران قیمت نیز می باشد به طوری که مدل Core i7 آن از قیمت بالایی برخوردار است. ما مدل پایین تر آن را که یک صفحه نمایشی با وضوح بالا دارد پیشنهاد می کنیم. تبلت XPS 18 دل به عنوان یک مرکز بزرگ رسانه ای در زندگی شما با عمر باتری بالا و ویژگی های بسیارش عمل خواهد کرد.

آشنایی با انواع لپ تاپ

ما در طی ۱۰ سال گذشته هیچ گاه با لپ تاپ های متنوعی رو به رو نبودیم و تنها با یک نوع از آن یعنی نوع معمولی اش آشنا بودیم که ویژگی های بسیار کمی دارا بودند اما برای زمان خود سیستم کاملی محسوب می شدند. در مقابل امروزه ما لپ تاپ های متنوعی را مشاهده می کنیم که هر کدام با توجه به نیاز هر قشری تولید می شوند و کار آنها را به خوبی پیش می برند. حال بهتر است جهت آشنایی بیشتر با انواع لپ تاپ ها ما را همراهی کنید:

اولترا بوک ها

این گونه لپ تاپ ها اساسا باید از استانداردهای خاصی همچون سبکی،لاغری، قدرت پیروی کنند. قدرتی که توسط پردازنده های شرکت اینتل تامین می شود. این شرکت در تلاش است به فروشندگان نوت بوک های وفادار به ویندوز کمک کند و در چند سال قبل با مک بوک های ایر ۱۳ اینچی اپل آن را آغاز کرد.

در نتیجه امروز دستگاه های خاصی وجود دارند که برای رقابت با اپل بهترین هستند. از جمله این دستگاه ها می توان به لپ تاپ هایی با عمر باتری طولانی و صفحه نمایش واضح همچون Samsung Ativ Book 9 Plus و Acer Aspire S7 اشاره کرد. البته به تازگی گزینه پردازش گرافیکی نیز به فاکتور اولترا بوک ها افزوده شده و یکی از آنها لپ تاپ Acer Aspire S3 می باشد.

لپ تاپ های کار

این گونه لپ تاپ ها تنها برای کار طراحی شدند و از این رو وقتی نام آنها به گوش می رسد تصوراتی همچون : بهره وری به ذهنمان خطور می کند. سازندگان به طور کلی در این لپ تاپ ها از گرافیک های حرفه ای همچون پردازنده های گرافیکی Nvidia Quadro یا AMD FirePro استفاده می کنند.

از ویژگی های دیگر این لپ تاپ ها می توان به وجود انواع پورت ها و دسترسی آسان به فضای داخل آنها در مقابل سایر لپ تاپ ها اشاره کرد. البته ویژگی های آنها به این چیزا ختم نمی شود و این لپ تاپ به خصوصیات دیگری از جمله گزینه های امنیتی سخت افزاری، نشانگر trackpoint مجهز هستند. اگر بخواهیم مثالی برای این گونه لپ تاپ ها بزنیم بهتر است نام Lenovo ThinkPad X1 و HP ZBook 14 را به زبان آوریم.

کروم بوک ها

سیستم عامل جدیدی که برروی این لپ تاپ ها قرار داده شده، سیستم عامل شرکت گوگل Chrome است. همانطور که از نام کروم بوک ها مشخص است این لپ تاپ ها تقریبا به مرورگر کروم گوگل تکیه کردند. این یعنی برای گوش دادن به موسیقی ، ایجاد اسناد word باید به مرورگر کروم اتکا کنید.

این سیستم با سخت افزار رده پایین خود بسیار مقرون به صرفه بوده و برای استفاده در زمینه آموزشی پیشنهاد می شود. البته کروم بوک ها با اینترنت های بی سیم قابلیت خیی خوبی از خود نشان می دهند. در این نوع لپ تاپ می توان به Dell Chromebook 11 و Toshiba Chromebook اشاره کرد.

لپ تاپ های ۲ در ۱

اگر شما از طرفداران دو دستگاه دیجیتالی لپ تاپ و تبلت بوده و بسیار از هر دو استفاده می کنید بهتر از لپ تاپ های ۲در ۱ بهره ببرید. مایکروسافت را می توان یکی از بهترین سازندگان این گونه لپ تاپ ها دانست. آنها قابلیت این را دارند تا از صفحه کلید جدا شده و به صورت یک تبلت استفاده شوند و اگر قصد داشتید به صورت یک لپ تاپ از آنها استفاده کنید می توانید صفحه نمایش تبلتی را به صفحه کلید متصل کنید.

ایده لپ تاپ های دو منظوره بسیار خوب است و نیاز طرفداران هر دو دستگاه را برطرف خواهد کرد. یکی از بارزترین این گونه لپ تاپ ها Surface Pro 3 مایکروسافت می توان دانست.

لپ تاپ های گیمی

ما می دانیم شما وقتی سخن از لپ تاپ های گیمی می شود به سمت لپ تاپ هایی با وزن سنگین و ضخامت بالا، نورهای رنگارنگ و برخی دیگر می روید. اما باید نظر خود را تغییر داده و به سمت لپ تاپ هایی همچون Razer Blade یا MSI GS60 Ghost Pro که سبک تر و نازک تر هستند و از قدرت بسیاری برخوردار می باشند بروید.

این سری لپ تاپ ها از قدرت سخت افزاری بسیاری بالایی برخوردار هستند تا جدیدترین بازیهای روز را بدون هیچ کندی به کاربرانشان ارائه دهند. اکثر آنها به کارت های گرافیکی انویدیا یا ای ام دی مجهز بوده که از سازندگان سخت افزارهای گرافیکی هستند. اگر بخواهیم مثالی برای این سری لپ تاپ ها بزنیم دو لپ تاپ گیکی Origin EON17-S و Alienware 17 بهترین مثال است.

لپ تاپ هایی با کاربری عمومی

این گونه لپ تاپ ها بسیار سرسخت می باشند. آنها هنوز که هنوز از استاندارد های لپ تاپ های پیشین برخوردارند و تکنولوژی بسیار بروزی برروی آن قرار داده نشده است. به طوری کلی آنها از لپ تاپ هایی با قیمت پایین و سخت افزاری میان رده هستند.

محدوده صفحه نمایش آنها بین ۱۱ الی ۱۷ اینچ است و از پس هر کاری بر می آیند اما متاسفانه به دلیل قدرت کم در وضعیت های فشرده پاسخ گو نیستند.

توصیه های ما

در ادامه شما با لب تاپهایی که در شاخه خود بهترین هستند آشنا خواهید شد:

بهترین اولترابوک ها

اولترابوک ها باتوجه به ذهن طراحی می شوند و به طوری که آنها قیمت هایی گران تر از یک لپ تاپ میان رده دارند. قیمت آنها از ۹۹۹ دلار آغاز شده و تا ۲۰۰۰ دلار ادامه میابد و البته قیمت هایی بالاتری نیز دارند. شما می توانید با پرداخت بین ۸۹۹ دلار تا ۱۵۰۰ دلار می توانید یک مدل جدید را تهیه کنند و همچنین مدل های قدیمی تری با قیمت کمتر نیز وجود دارند.

بهترین کروم بوک ها

همانطور که می دانید کروم بوک ها لپ تاپ های خیلی قدرتمندی نیستند و اکثرشان برای امر آموزش به کار گرفته می شوند. این لپ تاپ ها همچنین با سیستم عامل گوگل یعنی  Chrome همراه هستند و همین موضوعات موجب شده قیمت آنها از ۳۰۰ دلار آغاز شود.

بهترین لپ تاپ های گیمی

این لپ تاپ ها با سخت افزارهای قدرتمندی که دارند برای گیمرهای سرسخت ساخته می شوند. آنها آماده هستند جدیدترین بازیهای روز را به خوبی برای کاربرانشان اجرا کنند تا خللی احساس نشود. قیمت این لپ تاپ ها از ۱۳۰۰ دلار آغاز شده و تا ۳۰۰۰ دلار ادامه می یابد.

بهترین لپ تاپ ۲ در۱

این لپ تاپ ها به دلیل ساختار هیبریدی و دو منظوره بودنشان قیمتی همچون اولترابوک ها دارند. زیرا این گونه لپ تاپ ها در حکم دو محصول انجام وظیفه می کنند یکی تبلت و دیگری لپ تاپ ، بر همین اساس قیمت بالایشان خیلی دور از انتظار نیست.

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

آیا شما یک دانشجوی معماری هستید یا یک دانشجوی IT ، اگر در هر کدام یک ازاین رشته ها تحصیل می کنید پس بهتر است از لپ تاپ هایی با قیمت مناسب استفاده نمایید. در حالی که قیمت برخی از آنها می تواند گران باشد اما در قیمت مناسب نیز پیدا می شوند و می توانند کار شما را به خوبی راه اندازند.

بهترین لپ تاپ کار

آیا شما مالک یک شرکت کوچک هستید با تعداد کمی پرسنل یا از شرکت بزرگ با تعداد بسیاری پرسنل برخوردارید؟ فرقی نمی کند در هر دو صورت شما برای انجام مسائل کاری به لپ تاپ نیاز خواهید داشت آن هم از نوع کاری. امروز لپ تاپ ها موجب آسان تر شدن فضای کاری شدند و وجودشان برای هر فرد شاغلی لازم است. البته برای کار نیازی نیست از بهترین مدل استفاده کنید با لپ تاپ های میان رده نیز کار شما راه می افتد.

بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۵ از نگاه ما

اگر شما در سال جاری قصد دارید به خرید لپ تاپی بپردازید و در انتخاب آن مشکل دارید بهتر است با لیست بهترین لپ تاپ های سال ۲۰۱۵ در ادامه همراه باشید. زیرا این لیست می تواند به خوبی شما را جهت خرید لپ تاپ مورد نظرتان راهنمایی کند.

Acer Chromebook 15

acer-chromebook-15-hero-220-100

 لپ تاپ کروم بوک ۱۵ ایسر در مقابل زرق و برق لپ تاپ HP Chromebook 11، عمر باتری بیشتر Acer Chromebook 13 و عملکرد سریع Acer Chromebook 13 بسیار قدرتمند تر است. صفحه نمایش این لپ تاپ ۲۷ درصد نسبت به Acer Chromebook 13 بزرگتر بوده و طبق وعده ایسر عمرباتری آن بسیار بالاست.

با پردازنده Core i3 و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی به همراه ۴ گیگابایت حافظه این کروم بوک را می توان بهترین دانست.

Dell XPS 13

gigabyte-p397-220-100

این لپ تاپ آن قدر ارزشمند بوده که ارزش سرقتش در CES 2015 به خصوص در بخش لپ تاپ وجود داشت. Dell XPS 13 از صفحه نمایش QHD با سایز ۱۳ اینچی برخوردار است. دل در این لپ تاپ قابل ستایش از پردازنده نسل پنجم Broadwell بهره گرفته است. البته از ویژگی های دیگر Dell XPS 13 صفحه کلید نوری و مقاومش بوده که لذت کاربری با آن را بیشتر می کند. این لپ تاپ جایگزین بسیار مناسبی برای MacBook Air اپل است.

Toshiba Satellite P50t

satellite-p50t-220-100

امروزه نمایشگرهای ۴K در همه جا هستند حتی در لپ تاپ ها نیز پیدا می شوند. این نمایشگرها در مواقع تماشای فیلم و بازی کردن با ارائه تصاویر پویا و جزئیات بالا لذت و هیجان را برای کاربرینش مهیا می کنند. از جمله لپ تاپ هایی که به این صفحه نمایش مجهز است لپ تاپ Toshiba Satellite P50t می باشد.

از ویژگی های سخت افزاری بارز این لپ تاپ می توان به پردازنده نسل چهارم Core i7 چهار هسته ای و کارت گرافیک AMD Radeon R9 M265X با حافظه ۲ گیگابایتی اشاره کرد. بنابراین ارزش خرید این لپ تاپ بسیار بالاست زیرا توشیبا بهترین ها را در این دستگاه جمع آوری کرده است.

Razer Blade 2015

Razer Blade 2015-220-100

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمی سبک وزن هستید بهتر است به سراغ Blade شرکت Razer بروید. در حالی که شرکت Origin ما را با ضخامت ۰٫۷۸ اینچی EVO15-S شگفت زده کرده بود کمپانی Razer لپ تاپ Blade را با ضخامت ۰٫۷ اینچ تولید کرد که شگفت آور تر بود.

Razer در لپ تاپ Blade 2015 با قرار دادن پردازنده Core i7-4720HQ اینتل،کارت گرافیک Nvidia GTX 970M و صفحه نمایش ۱۸۰۰*۳۲۰۰ سعی کرده گیمر را در دنیای بازیهایش غرق کند.

چه چیزهای دیگری باید در نظر گرفت؟

مانند هر خرید دیگر شما وقتی به فروشگاه می روید برای کمتر هزینه کردن با فروشنده بحث هایی می کنید. بنابراین هنگام خرید لپ تاپ مانند این است که به جنگ رفته اید بهتر است راهنمایی های ما را دنبال کنید تا لپ تاپی جدید و ارزشمند را بدست آورده و در خریدش پشیمان نشوید.

بزرگ می خواهید یا کوچک و خوب

در تمام دسته لپ تاپ های در سایزهای ۱۱ الی ۱۷ اینچی بودند که ویژگی های مختلفی داشتند. برای خرید لپ تاپ عواملی همچون وزن، صفحه نمایش و ویژگی های لپ تاپ را در نظر بگیرید.

در مرحله اول سایز صفحه نمایش لپ تاپ مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته توجه داشته که سایز صفحه نمایش با رزولوشن تناسب داشته باشد. برای مثال صفحه نمایش های ۱۰ الی ۱۳ اینچی از رزولوشن HD یا همان ۷۶۸*۱۳۶۶ برخوردار باشند و صفحه نمایش های ۱۷ و ۱۸ اینچی رزولوشن پایین تر از ۱۰۸۰*۱۹۲۰ یا همان Full HD نداشته باشند.

مرحله دوم برای هر ۲ اینچ برآمدگی در صفحه نمایش ۱۱ اینچی انتظار می رود وزن ۱ پوند یا کمتر افزایش یابد. البته در طرح های سبک و نازک تمایل داشته که در برابر این روند مقاومت نشان دهد. شما ممکن است دنبال لپ تاپی با بزرگترین صفحه نمایش باشید اما آیا مایلید کل فضای کوله پشتی شما را لپ تاپ پر کند؟

چه ویژگی هایی را باید توجه داشته باشید؟

امروزه لپ تاپ ها با ویژگی های بسیاری همراه هستند که ممکن است برخی از آنها موردنیاز باشد یا خیر. اما شما باید ویژگی هایی را جهت خرید لپ تاپ در نظر بگیرید. این ویژگی ها شامل :

USB 3.0 : جدیدترین فناوری استاندارد در انتقال داده USB است. مطمئن شوید لپ تاپ شما از این ویژگی برای انتقال سریعتر فایل ها برخوردار است مانند وجود یک فلش درایو USB 3.0.

۸۰۲٫۱۱ac Wi-Fi: اینترنت از جمله سرویسی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و اگر سرعت کمی داشته باشد شما را می رنجاند. اما قابلیت ۸۰۲٫۱۱n Wi-Fi موجب شده سرعت اینترنت بی سیم افزایش یابد. البته جدیدترین نسخه این قابلیت ۸۰۲٫۱۱ac Wi-Fi حتی توانسته سرعت بیشتری نسبت به ۸۰۲٫۱۱n Wi-Fi در اینترنت بی سیم ارائه دهد. اگر شما فایل ها و محتواهای بسیاری دانلود می کنید سعی کنید در لپ تاپی که انتخا می کنید به وجود این ویژگی در آن توجه داشته باشید.

اسلات کارت SD : با تصاحب اجتناب ناپذیر دوربین گوشی های هوشمند در صنعت تصویربرداری بسیاری از سازندگان لپ تاپ در قرار دادن اسلات کارت SD برروی لپ تاپ خود کم کاری می کنند. اگر شما از علاقه مندان عکاسی هستید عدم وجود اسلات کارت SD کارتان را با مشکل رو به رو می کند.

صفحه نمایش لمسی : وجود صفحه نمایش لمسی در یک لپ تاپ بسیار اساسی است و موجب افزایش شایستگی لپ تاپ خواهد شد. البته اگرچه صفحه نمایش لمسی لپ تاپ شما را ارزشمند تر می کند اما گران تر نیز خواهد بود.

سوالاتی که ممکن است قبل از خرید پرسیده شوند

شما قبل از اینکه به سراغ خرید لپ تاپ بروید ممکن است سوالاتی برایتان پیش آید اما می توانید با مشاهده پرسش و پاسخ در ادامه تاحدودی پاسختان را دریافت کنید.

در درجه اول کاربری لپ تاپ چیست؟

اگر شما لپ تاپ را جهت مشاهده ویدئو، تصاویر و مرور وب می خواهید بهتر است به سمت قدرتمند ها نروید چون ممکن است خیلی نیاز نباشد اما اگر برای بازی می خواهید می توانید با پرداخته هزینه ای بیشتر بهترین را نصیب خود کنید. البته اگر زیاد سفر نمی کنید و به دنبال لپ تاپی نازک و سبک وزن هستید اولترابوک ها انتخاب معقولی هستند.

چقدر موضوع جنس برای شما اهمیت دارد؟

لپ تاپ ها در جنس های مختلفی هستند از پلاستیک گرفته تا فلز. بنابراین مناسب با کاربری خود جنس لپ تاپ را مشخص کنید. برای مثال اگر در کافی شاپ کار می کنید و قصد یک دستگاه محاسباتی دارید بهتر است جنس آلمینیومی یا پلاستیکی نرم را انتخاب نمایید. البته برخی از جنس ها قیمت بالاتری دارند و هزینه ای را روی دست شما می گذارند.

چقدر شما می خواهید هزینه کنید؟

خوب هر شخصی باتوجه به درآمدش لپ تاپ خریداری می کنید. اگر درآمد بالایی دارید قطعا به سمت گران قیمت ها می روید و اگر درآمد کمی داشته باشید بیشتر تمایل دارید تا در خرید صرفه جویی کنید.

امیدواریم از این مقاله نهایت استفاده را ببرید و در امر خرید لپ تاپ بهترین انتخاب را داشته باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *