بررسی اجمالی مک بوک پرو جدید اپل

بررسی اجمالی مک بوک پرو جدید اپل
  • 1395/9/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

بالاخره شرکت اپل بعد از بیش از چهار سال پافشاری بر طراحی اولیه مک بوک های پرو، نسخه نوسازی شده آن را رونمایی کرد.

گویا آی تی – این دقیقا همان نوت بوکی نیست که انتظارش را داشتیم. اگرچه این مک بوک پرو جدید از امکانات جدیدتری همچون داریو حالت جامد سریعتر، طراحی سبک و باریک، حسگر شناسایی اثر انگشتی، صفحه نمایش روشن تر، و صدای قدرتمند تر بهره می برد، اما طرفداران و خریداران وفادار مک احتمالا باید در روش کار خود تغییراتی را ایجاد کنند. برای شروع، در این مدل، درگاه یو اس بی با اندازه معمولی وجود نداشته و کارت خوان اس.دی دیده نمی شود. این مسئله آخر برای تمام کسانی که از دستگاه های مختلف برای گرفتن عکس، فیلم و یا ضبط صوت استفاده می کنند، نکته ای منفی محسوب می شود. همچنین اگر جزو کسانی هستید که از نمایشگر خارجی یا هارد اکسترنال استفاده می کنید، باید به فکر تهیه دانگل برای استفاده از یو اس بی نیز باشید.
مک بوک پرو
با این حال، شاید بزرگترین تغییر اضافه شدن نوار لمسی است. در مک بوک های جدید دکمه های معمولی (حتی دکمه Escape) با یک نوار لمسی جایگزین شده اند، و کلیدهای میانبر با توجه به نرم افزاری که استفاده می کنید متغیر خواهند بود. اگرچه اپل یک کیت توسعه نرم افزار برای توسعه دهندگان ارائه کرده است، اما تاکنون بیشتر نرم افزار هایی که از آن پشتیبانی می کنند، برای خود شرکت اپل هستند. بنابراین دامنه استفاده از آن ها نسبتا محدود و سطحی باقی مانده است. در همین حال شما نمی توانید با فشار یک دکمه صدا یا نور را تنظیم کنید. (به ضربه زدن ها و لمس های متعدد که که آشکارا اثر گذاری کمتری دارند باید عادت کنید). بعلاوه، در آزمایش هایی که انجام داده ایم، آیکون Siri که اکنون در بالای کلید Delete قرار گرفته، پیوسته نمایان می شود.
مک بوک پرو جدید اپل
اگر نوار لمسی به نظرتان آزار دهنده است، مک بوک پرو ۱۳ اینچی ای در راه است که بدون این نوار، به قیمت ۱۲۹۹ دلار عرضه خواهد شد؛ و باتری آن از طول عمر بیشتری برخوردار است. مشکل اینجاست که به جای ۴ پورت، دو پورت یو اس بی-سی خواهید داشت؛ و حسگر شناسایی اثر انگشتی را که یکی از مزیت های این مک بوک جدید است را از دست خواهید داد. چناچه خواهان این حسگر شناسایی اثر انگشتی هستید، با پرداخت حداقل ۱۷۹۹ دلار می توانید از این مزیت لذت ببرید. بنابراین اساسا در این محصول نکات جذاب زیادی وجود دارد و حدس ما این است که تعداد زیادی از شما که منتظر مک بوک های پرو جدید بودید آن را خریداری خواهید کرد. اگرچه خجالت آور است که لپ تاپی را که می خواستیم، ترکیبی از مدل های گذشته و مدل امسال است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *