حساب کاربری توییتر مدیر ارشد مالی این شبکه اجتماعی هک شد!

حساب کاربری توییتر مدیر ارشد مالی این شبکه اجتماعی هک شد!
  • 1393/11/23
  • مجتبی
  • 0

دو سال قبل یعنی در سال ۲۰۱۳ توییتر از سیستم جدید اعتبارسنجی دو مرحله ای خود رونمایی کرد. این سیستم باعث می شد تا امنیت افراد در هنگام ورود به حساب کاربری بیشتر باشد و کسی نتواند بدون اعتبار سنجی دقیق از آن استفاده کند که این مورد بخصوص جلوی بسیاری از هکر ها را می گرفت. این نوع اعتبار سنجی دو مرحله ای توسط شرکت های بزرگ دیگری نظیر گوگل و سیار شبکه های اجتماعی نیز به کاربران ارائه می گردد.

در حالیکه توییتر روش امنیتی یاد شدهرا به کاربرانش ارائه می دهد اما حالا حساب کاربری مدیر ارشد مالی این شرکت یعنی Anthony Noto مورد حمله قرار گرفته و هک شده است. بر اساس گزارشات منابع معتبر این نفوذ دیروز یعنی ۱۱ فوریه انجام شده.

حساب کاربری Noto در طی این هک حدود ۳۰۰ توئیت منتشر کرد که توسط ۱۳۰۰۰ دنبال کننده خوانده شد و تمام این اتفاقات فقط طی ۲۰ دقیقه روی داده است. پس از اینکه مدیر ارشد مالی توییتر حساب کاربری خود را مجددا بدست گرفت، تنها در یک توییت ساده اینگونه بیان کرد:

باز هم برگشتیم!

در حالی که ممکن است این اتفاق برای بسیاری از مردم در هر روز رخ دهد ظاهرا بر مدیر مالی آن تاثیر چندانی نگذاشته و این در شرابطی است که همانطور که در بالا اشاره کردیم شبکه اجتماعی مورد بحث اعتبار سنجی دو مرحله ای را راه حل کاملی برای جلوگیری از هک حساب های کاربری می داند.

بنا به برخی گزارشات منتشر شده در مورد چگونگی این نفوذ، اعلام شده که امکان دارد هکر از مشکلات امنیتی توابع موجود در API های قدیمی توییتر استفاده کرده باشد که این شرکت احتمالا فراموش کرده آنها را غیر فعال کرده یا خنثی سازد.

[منبع: NeoWin]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *