Kaspersky یکه تاز تامین امنیت سیستم های اندرویدی

Kaspersky یکه تاز تامین امنیت سیستم های اندرویدی
  • 1393/11/26
  • محمد رضایی یزدی
  • 1

آیا میدانستید هدف ۹۹ درصد از بدافزارهای موبایل وسایل اندرویدی است؟ در دنیای دیجیتال امروز که ارتباطات به سادگی و با گستردگی فراوانی صورت میگیرد و بسیاری از کارها از جمله پرداخت قبوض، امور بانکی، خرید از فروشگاه، ثبت نام در موسسات آموزشی و … که سابقا به طریقه سنتی و با صرف هزینه و وقت فراوان صورت میگرفت امروزه با یک رایانه یا گوشی هوشمند/تبلت که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد قابل انجام است. این را میتوان جنبه مثبت قضیه دانست. ولی همانطور که همه ما میدانیم هر پیشرفتی جنبه های مثبت و منفی خود را دارد. جنبه منفی این قضیه هم آن است که به موازات گسترش مبادلات و تعاملات آنلاین، کلاهبرداری ها، سوء استفاده از اطلاعات شخصی دیگران و سرقت ها نیز به تدریج از شیوه سنتی خود فاصله گرفته و وارد دنیای دیجیتال شده اند. همانطور که شما هنگام ترک منزل همیشه درب را قفل میکنید تا از ورود غیرمجاز به منزل تان جلوگیری کنید، برای رایانه یا گوشی هوشمند خود نیز باید تدبیر مشابهی بیاندیشید: استفاده از نرم افزارهای تامین امنیت که شاید انتخاب بهترین آنها نیز کار ساده ای نباشد. در زیر به نقد و بررسی یکی از بهترین این نرم افزارها یعنی Kaspersky Internet Security for Android برای سیستم های اندرویدی میپردازیم.

phishingscam

همانطور که در فوق گفته شد شاید انتخاب بهترین نرم افزار امنیتی برای اختصاصا گوشی یا تبلت اندرویدی شما کار ساده ای نباشد. این روزها نرم افزارهای امنیتی زیاد هستند و تقریبا سرویس های مشابهی را ارائه میدهند. البته این نرم افزارها معمولا دو نسخه رایگان و پولی دارند که در نسخه رایگان فقط یک سری از تمهیدات امنیتی پایه را لحاظ نموده اند. بنابراین اگر شما بخواهید از امنیت کامل گوشی یا تبلت اندرویدی خود اطمینان حاصل کنید مجبور به خرید نسخه پولی نرم افزار هستید. از طرفی از آنجا که بسیاری از این نرم افزارها عملا در ایران نمایندگی ندارد حتی اگر شما بخواهید نسخه پولی نرم افزار را خریداری کنید با مشکلات عدیده ای مثل خرید مستر کارت یا ویزا کارت، در دسترس نبودن پشتیبانی تلفنی، عدم بروز رسانی نرم افزار به دلیل تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان و … روبرو خواهید بود. خوشبختانه برای خرید نرم افزار امنیتی Kaspersky Internet Security for Android هیچ مشکلی از این لحاظ نخواهید داشت. کافی است به اپ استور اندرویدی ایران اپس مراجعه نموده و با داشتن یک کارت بانکی و با ارز رایج مملکت (ریال) به راحتی اقدام به خرید نسخه کامل برنامه کنید.

Screenshot 1.preview

کسپرسکی در واقع نام یک شرکت روسی است که سالهاست نامی شناخته شده در حوزه تامین امنیت رایانه هاست و معمولا بالاترین امتیازات را در تست های تشخیص ویروس و بدافزار بدست آورده است. کسپرسکی تقریبا از همان زمانی که استفاده از گوشی های هوشمند و تبلت ها رایج شد، پا به عرصه تامین امنیت این وسایل گذاشت و امروزه جزء یکی از مطرح ترین ها در حوزه تامین امنیت آنهاست. Kaspersky Internet Security for Android امنیت گوشی یا تبلت شما را در ۴ حوزه زیر تامین میکند: حفاظت در برابر بدافزارها، ویروس ها، تروجان ها، نرم افزارهای جاسوسی، هرزنامه ها و … با استفاده از آخرین فناوری های ضدویروس اندرویدی لابراتوار کسپرسکی، حفاظت در برابر حملات مبتنی بر وب و سایت های کلاهبرداری (فیشینگ)، حفاظت در برابر سرقت با امکان دسترسی از راه دور به قابلیت های امنیتی نرم افزار در گوشی یا تبلت سرقت شده و حفاظت از حریم خصوصی شما که شامل امکاناتی همچون فیلتر کردن تماس ها و پیامک ها میشود.

Kaspersky Internet Securty

از لحاظ محافظت در برابر بدافزارها کسپرسکی همچون یک نگهبان ساختمان که تمام عبور و مرورها را کنترل میکند کلیه فایل هایی که شما از فضای مجازی دریافت میکنید را برای اطمینان از عاری بودن آنها از انواع و اقسام بدافزارها اسکن میکند ضمن آنکه امکان اسکن دستی محتویات گوشی یا تبلت شما را نیز فراهم میاورد. علاوه بر این کسپرسکی قادر است به کمک فناوری حفاظت ابری (کلاود) بلادرنگ از شما حتی در برابر بدافزارهای ناشناخته نیز حفاظت کند. البته حفاظت در برابر بدافزارها سرویسی است که تمام برنامه های آنتی ویروس ارائه میدهند اما سوال اینجاست که این حفاظت تا چه اندازه قابل اطمینان است و اینکه آیا این نرم افزارها قادر هستند تمام بدافزارها و ویروس ها را تشخیص دهند یا اینکه بعضی از آنها به قول معروف از زیر دستشان در میرود؟ برای روشن شدن موضوع توجه شما را به ترجمه بخشی از خبری که در وبلاگ رسمی شرکت کسپرسکی در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ منتشر شد جلب میکنیم:

بر اساس آزمایش مستقلی که به منظور بررسی عملکرد ابزارهای امنیتی موبایل شرکت های مختلف در برابر بیش از ۲۰۰۰ نوع از آخرین بدافزارها صورت گرفت، کسپرسکی به عنوان کارآمد ترین راهکار امنیتی شناخته شد. این در حالی است که در ماه ژانویه نیز در آزمایشی مشابه از سوی موسسه ای دیگر، Kaspersky Internet Security for Android بعنوان برترین محصول امنیتی اندروید معرفی شده بود. این آزمایش امنیتی که از سوی شرکت مستقلی با نام AV-Test انجام گرفت، به بررسی عملکرد محصولات امنیتی ۳۱ شرکت در شناخت و توقف ۲۲۶۶ نمونه از بدافزارهای شناخته شده تا ماه مارس پرداخت. خطای این محصولات در شناخت بدافزارها و تأثیر آنها بر میزان مصرف شارژ باطری، سرعت اینترنت و عملکرد کلی دستگاه ها از دیگر مواردی بود که مورد بررسی و امتیازدهی قرار گرفت. Kaspersky Internet Security for Android توانسته بود صد درصد موارد را شناسایی و متوقف کند، درحالی که محصولات سایر شرکت ها بطور میانگین در ۹۵ درصد موارد موفق به شناسایی و توقف این بدافزارها شدند. کسپرسکی در هیچ یک از موارد خطا و یا گزارش اشتباه نداشت و عملکرد دستگاه ها را نیز چندان تحت تأثیر قرار نداد که تمام این موارد منجر به کسب ۱۳ امتیاز در ۱۳ بخش ارزیابی و مقام «محصول مورد تأیید» گشت. همچنین در آزمایش دیگری که در اواخر سال ۲۰۱۴ صورت گرفت میزان کارایی نرم افزارهای امنیتی در تشخیص ۲۹۲۸ نمونه از بدافزارهای اندرویدی مورد آزمایش قرار گرفت که نتایج آن به ترتیب زیر است: آنتی ویروس AVG 95 درصد، مک کافی ۹۹٫۵ درصد، نورتون ۹۹٫۷ درصد، آواست ۹۹٫۹ درصد و کسپرسکی و بیت دینفدر ۱۰۰ درصد.

url

سایت خبری و نقد و بررسی tomsguide برای تست میزان تاثیرگذاری نرم افزارهای امنیتی بر عملکرد گوشی های موبایل آزمایشی را با نرم افزار Geekbench 3 و یک گوشی Huawei Ascend Mate 2 با اندروید ۴٫۳ به ترتیب زیر انجام داده است که نظر شما را به آن جلب میکنیم: امتیاز عملکرد گوشی قبل از نصب کسپرسکی ۱۵۱۹ گزارش شد، بعد از نصب کسپرسکی این امتیاز به ۱۵۰۷ و در هنگام اسکن کامل گوشی به ۱۴۶۴ رسید. امتیاز دیگر نرم افزارهای امنیتی هنگام یک اسکن کامل به ترتیب زیر گزارش شد: AVG 1415، مک کافی ۱۴۵۵، نورتون ۱۴۵۶، آواست ۱۴۶۰ و بیت دینفندر ۱۴۹۶٫ همانطور که مشاهده میکنید تنها آنتی ویروس بیت دینفدر در این آزمایش امتیاز بالاتری گرفت که آن هم به دو دلیل است: اول اینکه بیت دیفندر نه تمام فایل ها که فقط فایل هایی که احتمال خطر دارند را اسکن میکند و دوم اینکه اسکن بیت دیفندر در شبکه ابری (کلاود) انجام میشود نه در گوشی شما بنابراین منابع گوشی را چندان تحت تاثیر قرار نمیدهد ولی از طرف دیگر برای انجام یک اسکن حتما باید به اینترنت متصل باشید. البته امتیازهای فوق به قدری نزدیک به هم هستند که عملا تفاوت تاثیر آنها بر عملکرد سیستم چندان محسوس نیست، اما باز هم همانطور که میبینید کسپرسکی در این تست هم در مقایسه با نرم افزارهای امنیتی دیگر امتیاز بهتری بدست آورده است.

Screenshot-2-Kaspersky-Internet-Security-for-Android-960x600-890ea8e0b6446502

قابلیت های نرم افزار مخصوصا در حوزه حفاظت در برابر تهدیدهای مبتنی بر وب و سرقت به قدری گسترده و زیاد است که توضیح و بررسی تمام آنها در این مقاله ممکن نیست اما بد نیست برخی از مهمترین آنها را به صورت تیتر وار در اینجا ذکر کنیم: حفاظت در برابر بدافزارها با استفاده از الگوریتم های رفتارسنج علاوه بر شیوه های سنتی، چک کردن URLهای موجود در پیامک‌ها و اطلاع به شما در صورتی که این URLها شما را به وبسایت های کلاهبرداری یا ویروسی هدایت کنند، نابودسازی کلیه اطلاعات موجود در گوشی و کارت حافظه آن از جمله تاریخچه تماس‌ها، اطلاعات حساب کاربری گوگل پلی، حساب کاربری ایمیل، حساب‌های کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی، پیامک‌ها، دفترچه تلفن گوشی و قرار و مدارهای شما در تقویم گوشی تان برای زمانی که میخواهید اطلاعات تان حداقل به دست افراد ناشناس نیفتد، امکان بازگرداندن گوشی یا تبلت شما به تنظیمات کارخانه ای اش از راه دور، امکان عکسبرداری از چهره سارق و ارسال آن به حساب کاربری شما در پورتال ضد سرقت کسپرسکی، مطلع کردن شما از تعویض سیم کارت توسط سارق همراه با ارسال شماره جدید برای شما، مکان یابی گوشی یا تبلت گم شده از طریق GPS، GSM، WiFi و Google Maps، استفاده از کد مخفی برای جلوگیری از حذف (آناینتسال) برنامه، بدین ترتیب تنها کسی که میتواند برنامه را حذف کند شما و آن هم تنها با وارد کردن کد مخفی خواهید بود، امکان مخفی کردن دفترچه تلفن، فهرست تماس هایی که شما با دیگران گرفته اید یا آنها با شما گرفته اند و پیامک ها برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به آنها، دارای لیست سیاه و سفید که حاوی شماره هایی هستند که میخواهید به تماس هایشان پاسخ دهید و پیامک هایشان را ببینید یا بالعکس و …

Kaspersky-Internet-Security-For-Android-Apk-download

Kaspersky Internet Security for Android بر اساس آمار و نتایجی که در تست های مختلف بدست آورده و با امکانات مختلف و متنوعی که در اختیار کاربرانش قرار میدهد اگر بهترین نرم افزار امنیتی برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی نباشد قطعا جزء یکی از بهترین هاست. شما هم اکنون میتوانید این نرم افزار امنیتی فوق العاده را با ۳۰ درصد تخفیف از اپ استور اندرویدی ایران اپس دریافت نمایید. کافی است روی دکمه زیر کلیک کنید!

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    لایسنس رایگانشو چطوری میشه گرفت؟(وقتی آپدیت می کنیم سایتش نبدتش)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *