اخطار جدی به مجری فیبر نوری در منازل

اخطار جدی به مجری فیبر نوری در منازل
  • 1393/11/26
  • فرشته سعیدی
  • 0

طبق گفته ی معاون سازمان تنظیمات و مقررات، انحصار اتصال فیبر نوری منازل در سال ۹۵ به اتمام خواهد رسید. درحالی که این اپراتور تاکنون کار جدی  برای اجرای پروژه انجام نداده است.

صادق عباسی شاهکوه در مورد آخرین وضعیت پروژه ی اتصال فیبر نوری منازل، توسط اپراتور (ایرانیان نت) گفت: این اپراتور، نسبت به تعهداتی که داده بسیار عقب می باشد و هیچ گونه کار جدی برای پروژه انجام نداده است.

وی همچنین به غیر از تذکراتی که به این اپراتور داد، اظهار داشت: طبق تذکراتی که به اپراتور (ایران نت) داده شده باید برای جبران عقب ماندگی خود تلاش کند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با توجه به اینکه پروژه ی اتصال فیبر نوری در منازل و مکان های تجاری بسیار عظیم است و با اشاره به تعهداتی که در پروانه ی کسب اپراتور دیده شده است، گفت: کمتر دیده می شود که پروانه ای مبنی بر تکنولوژی خاص باشد وسال های زیادی است که لگولاتوری های مختلف سعی می کنند،فعالیت بخش ارتباطی را از تکنولوژی جدا ساخته و بتوانند آن را بدون محدودیت تعریف کنند.

همچنین ایشان، باتوجه به اینکه انحصار اتصال پروژه ی فیبر نوری در تابستان ۹۵ به پایان خواهد رسید، اظهار کرد:بعد از مدتی سایر اپراتور های دارای پروانه ی ثابت باند پهن قادر به ایجاد شبکه ی فیبر نوری خواهند بود.

عباسی ضمن اینکه برای این اپراتور، تذکرو اخطار اول، اخطار دوم، جریمه و لغو پروانه در چارچوب زمان خاص دیده شده است، گفت: تاکنون فقط یک اخطار به این اپراتور داده ایم.

به گزارش گویا آی تی، فقط ۲۰ درصد سهام پروژه ی فیبر نوری دولت، متعلق به شرکت ارتباطات زیر ساخت می باشد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات، قبل از اینکه مشکلات این پروژه برطرف شود و همچنین قبل از تزریق ۲۰۰ میلیارد سرمایه گذاری برای پروژه ی فیبر نوری، اطلاع داده بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *