دو لپ تاپ جدید VAIO Z و VAIO Z Canvas معرفی شدند

دو لپ تاپ جدید VAIO Z و VAIO Z Canvas معرفی شدند
  • 1393/11/28
  • مجتبی
  • 0

وایو یکی از نام آشنا ترین تولید کنندگان صنعت پی سی دنیاست که قبلا زیر نظر سونی فعالیت میکرد و از سال گذشته به یک شرکت ژاپنی واگذار گردید. حالا این شرکت پس از یک سال دو لپ تاپ جدید با نام های VAIO Z و VAIO Z Canvas را معرفی کرده است.

لپ تاپ اول که VAIO Z نام دارد از پردازنده اینتل Core i7-5557U بهره می برد که فرکانس کاری هر هسته آن ۳/۱ گیگاهرتز است. صفحه نمایش این نوت بوک ۱۳ اینچ بوده و رزولوشن آن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و از چیپ گرافیکی اینتل یعنی Iris 6100 بهره می برد. حافظه رم پردازشی این محصول بین ۸ تا ۱۶ گیگابایت قابل سفارش است و نیز حافظه داخلی ذخیره سازی آن هم بی ۲۵۶ تا ۵۱۲ گیگابایت قابل تعیین است. نوع هارد دیسک این دستگاه SSD است. از نظر ارتباطات هم این لپ تاپ از بلوتوث نسخه ۴، HDMI ، USB 3.0 و شبکه های وای فای دو بانده IEEE802.11 ac / a / b / g / n پشتیبانی می کند. عمر باتری این محصول بنابه گفته سازنده آن ۱۵ ساعت کار مداوم است که برای یک لپ تاپ بسیار عالی محسوب می شود.

در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

اندازه لپ تاپ مورد بحث ۳۲۴/۲ در ۲۱۵/۳ در ۱۵ میمیمتر است و وزن آن هم ۱/۳۴ کیلوگرم بوده و می تواند در حالت های مختلفی قرار بگیرد. از جمله این حالت ها می توان به multiflip اشاره کرد که به کاربر اجازه می دهد بین حالت های تبلتی و نوت بوکی سوئیچ کند. قیمت این دستگاه عبرای مدل پایه آن ۱۶۰۰ دلار تعیین شده و میتوان آن را از همین لحظه سفارش داد و پیش خرید نمود.

gsmarena_002

در سوی دیگر اما مدل VAIO Z Canvas صفحه نمایشی ۱۲/۱ اینچی دارد که رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۷۰۴ پیکسل را ارائه می دهد و مجهز به صفحه کلیدی قابل جدا شدن است و یک قلم دیجیتایزر هم دارد. همچنین فضای ذخیره سازی داخلی آن یک ترابایت (۱۰۲۴ گیگابایت) است. در حالیکه سایر مشخصات آن با مدل قبلی یکسان است ولی قیمت این مدل از ۱/۸۰۰ دلار شروه می شود و می توان انتظار داشت از ماه می امسال به بازار عرضه شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *