روش توزیع محاسبات در پردازنده های چند هسته ای می تواند بهتر شود

روش توزیع محاسبات در پردازنده های چند هسته ای می تواند بهتر شود
  • 1393/12/2
  • مجتبی
  • 1

فرکانس کاری پردازنده ها هر روز در حال افزایش است و برای افزایش بهبود عملکرد سازندگان چیپ ها به جای تخصیص واحدهای پردازشی بیشتر یا هسته های پردازشی بیشتر، می توانند از طریق روش های دیگری عملی انجام دهند که محاسبات و سرعت انجام آنها در پردازنده ها بسیار بهینه تر صوت پذیرد.

اما این راه ها در چه چیپ هایی می تواند باعث افزایش کارایی و عملکرد پردازشی شود.در سال ۲۰۱۳ دنیل سانچز استاد دانشگاه MIT و موسس شرکت TIBCO و یکی از دانشجویانش به نام ناتان بکمن توضیح دادند که یک سیستم چگونه می تواند به صورت هوشمند داده ها را بین هسته های پردازشی چیپ ها پخش کند. با روشی که این دو ارائه کردند عملکرد پردازشی پردازنده ها تا ۱۸ درصد نسبت به حالت کنونی افزایش میابد و مصرف انرژی هم بسیار بهینه تر خواهد بود.

در ماه کنونی اعضای گروه سانچز یعنی مهندسان صنایع الکتریکی و الکترونیکی سمپوزیسیون بین المللی ابر رایانه ها، و اعضای گروه سانچز جایزه بهترین سیستم کنترل و توزیح محاسبات و پردازش ها را دریافت کردند. یک چیپ ۶۴ هسته ای نمونه سازی شده با این سیستم توانست قدر انجام محاسبات را افزایش دهد و تا حدود ۴۶ درصد نسبت به حالت عادی در مصرف انرژی صرفه کند و نیز از نظر قدرت پردازشی هم ۳۶ درصد بهتر عمل کند.

اکنون روش افزایش هسته برای بهبود عملکرد پردازشی در سیستم های بزرگ زیاد مورد استفاده قرار میگ یرد. ما حقیقتا میبینیم که ارتباطات و دسترسی به حافظه بخشی بزرگ است که در پروژه های گذشته برای قرار دادن داده ها و محاسبات مورد استفاده قرار می گرفت. اما اکنون با روش جدیدی که در پیش گرفته این میبینیم که چگونه روش توزیع قادر است بر روی چگونگی پرازش داده ها تاثیر بگذارد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *