تبخیر پرندگان در صحرای نوادای آمریکا

تبخیر پرندگان در صحرای نوادای آمریکا
  • 1393/12/4
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، پروژه ی《 انرژی خورشیدی تپه های هلال》در صحرای نوادای آمریکا به روز های پایانی تکمیل و ساخت خود نزدیک می شود که هزاران آینه ی موجود در آن می تواند انرژی خورشیدی را متمرکز کند و منجر به ذوب میلیون ها نمک می شود.

ذوب شدن نمک باعث تبخیر آب موجود در برج می گردد و بخار آب، توربین ها را به گردش در می آورد و برق تولید می کند اما در این فرایند مشکل عجیبی وجود دارد.

طبق آزمایشات انجام شده در این پروژه، دانشمندان متوجه شدند که حرارت تولید شده توسط این آینه ها تاحدی زیاد است که باعث تبخیر پرندگان می شود، به طوری که همه ی پرندگانی که در اطراف آن پرواز می کنند، ذوب می شوند.

پس از بررسی های دقیقی که دانشمندان بر روی این پروژه انجام دادند، متوجه ی تبخیر بیش از ۱۰۰ پرنده در روز ۱۴ ژانویه در این صحرا شدند.نکته ی جالب، استفاده از آینه های ۱۱۰ مگاواتی تپه های هلال بود که فقط یک سوم آنها مورد استفاده قرار گرفت.

پروژه در آن روز در عرض ۶ ساعت توانست با تبخیر نمک و به حرکت در آوردن توربین ها برق تولید کند ولی در بین آن زیست شناسان متوجه ی ۱۳۰ مورد لکه و دود غلیظ شدند که پس از بررسی ها فهمیدند این امر ناشی از تبخیر پرندگان بوده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *