دستگاه آنالیزر کلر آب به صورت آنلاین

دستگاه آنالیزر کلر آب به صورت آنلاین
  • 1393/12/5
  • فرشته سعیدی
  • 1

محققان ایرانی توانستند دستگاهی بسازند که میزان کلر آب را به صورت آنلاین اندازه می گیرد.

به گزارش گویا آی تی،《دستگاه آنالیزر کلر باقیمانده آب 》توسط وحید حیدری در پارک علم و فناوری گیلان ساخته شده است، وی گفت: این دستگاه می تواند میزان کلر تزریق شده به آب شهری را اندازه بگیرد تا میزان کلر آب از حد طبیعی خود نگذرد.

حیدری با توجه به دانش فنی ساخت آنالیزر اظهار کرد: این دستگاه می تواند به صورت الکترونیکی و آنلاین واتوماتیک میزان کلر آب راتشخیص دهد. همچنین روش های متعدد شیمیایی هستند که می توانند با معرف های رنگی، میزان کلر آب را مشخص کنند ولی برای اینکه میزان واقعی کلر مشخص گردد باید به صورت دستی اندازه گیری شود.

وی افزود: نمونه ی خارجی این دستگاه موجود است ولی یک پنجم آنالیزر ایرانی عمر دارد و قیمتش پنج برابر گران تر از نمونه ی ایرانی است.

حیدری با توجه به عمر کوتاه نمونه ی خارجی آنالیزر گفت: این دستگاه خارجی سه ماه بیشتر عمر نمی کند و در صورت خراب شدن قطعات یدکی آن در ایران نیست، پس نمونه ی ایرانی آن مقرون به صرفه می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. والا یه آنالایزر کلر تو محل کار ما هست حدود ۷ سال که مثل ساعت داره کار میکنه! فقط هر از گاهی نیاز به کالیبره شدن داره! من نمیدونم این محقق چی ساخته؟! ولی خوب گویا قراره ما ایرانی ها چرخ رو هم دوباره اختراع کنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *