وزیر ارتباطات در مورد سیم کارت هک شده ی ایرانسل توضیح داد.

وزیر ارتباطات در مورد سیم کارت هک شده ی ایرانسل توضیح داد.
  • 1393/12/6
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد سیم کارت های هک شده ی ایرانسل توسط سازمان جاسوسی آمریکا گفت: ما مرکز عملیات امنیت (SOC ) و مراکز ماهر زیادی داریم که بر روی امنیت شبکه های رایانه ای کار می کنند و همواره برای رعایت اصول امنیتی به آنها هشدار داده ایم.

وی در مورد عدم انجام کار های ضروری و مهم با موبایل افزود: ما همواره به مسئولان توصیه کرده ایم که کارهای مهم طبقه بندی شده را باتلفن ثابت انجام دهند، چون امنیتش بیشتر از تلفن همراه است.

وزیر ارتباطات در مورد بررسی سیم کارت های هک شده ی ایرانسل، اظهار کرد: مسئله ی شنود مکالمات، همیشگی بوده است و در جهان، شبکه های مختلفی مورد هک قرار گرفته اند که در کشور ما اپراتور ایرانسل هک شد.

وی در مورد امنیت شبکه های ارتباطی گفت: ما در ۶ ماه پیش در زمینه ی امنیت اطلاعات و ارتباطات ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کردیم و از مردم خواهش مندیم کارهای مهم و ضروری خود را با تلفن ثابت سیم دار انجام دهند، چون امنیت آن تضمین شده است.

وزیر ارتباطات در مورد افزایش قیمت پیامک تلفن همراه گفت: این امر به خاطر افزایش در آمد مخابرات نبوده است، بلکه ما با این موضوع به شدت مخالفت کردیم و در مجلس ۱۲ پیشنهاد برای افزایش نرخ مخابراتی و ارتباطی بود که که طرح افزایش یک تومانی نرخ پیامک رأی آورد و ما از افزایش دیگر نرخ ها جلوگیری کردیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *