کمبود نیرو های انسانی در عرصه ی فناوری و نوآوری

کمبود نیرو های انسانی در عرصه ی فناوری و نوآوری
  • 1393/12/9
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، در مراسم اختتامیه ی جایزه ی ملی فناوری و نوآوری، مهدی الیاسی گفت: هدف از اهدای این جایزه، فقط پشتیبانی مالی نیست بلکه برای رشد فناوری و نوآوری نیز هست.

وی افزود: هدف از این جوایز، قابلیت کسب و کار در کنار دانش و فناوری است و از دیگر اهداف جوایز فناوری و نوآوری، شبکه سازی علمی، مالی و انسانی می باشد. همچنین گفت: ۶۵ درصد شرکت ها قبل از اهدای جوایز از بخش خصوصی بودند اما سال پیش، این نسبت از ۶۰ به ۴۰ تغییر یافت.

 الیاسی تصریح کرد: امسال به غیر از بخش دفاع و هسته ای، بخش بهداشت و درمان، سلامت، فناوری اطلاعات و بخش نفت و گاز نیز در انجمن ملی مدیریت فناوری و نوآوری تشکیل شد. همچنین با توجه به دریافت سومین جایزه ی ملی افزود: توافق نامه ی نهایی با اتاق اقتصاد ایران و جایزه ی شیخ بهایی برای تعامل گسترده تر با جایزه ی ملی مدیریت فناوری و نوآوری تشکیل شد.

او با توجه به اینکه در بخش تخصص و فناوری کشور  با کمبود شبکه های انسانی مواجه هستیم، گفت: در مرحله ی نهایی جایزه  ملی مدیریت فناوری و نوآوری ۷۳ شرکت وارد شدند که در پایان ۸۰ شرکت جایزه دریافت کردند و از این ۸۰ شرکت ۲۹ شرکت به فعالیت های خاصی می پرداختند که علاوه بر نوآوری و فناوری  به فعالیت های تجاری نزدیک هستند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *