ساخت لیزر سنگ شکن در ایران!

ساخت لیزر سنگ شکن در ایران!
  • 1394/2/28
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی; محققان ایرانی موفق شدند برای از بین بردن سنگ هایی که در مجاری ادراری وجود دارد لیزی بسازند که می تواند بدون آسیب رسانی به بافت های دیگر و بدون پس زنی سنگ ها را از بین ببرد . هدف از تأسیس مرکز تحقیقاتی در زمینه فناوری لیزر، توسعه ی فناوری لیزر بوده و تاکنون توسط این سازمان، لیزر های مختلفی در عرصه ی پزشکی ساخته شده است.

امروزه به دلیل پیشرفت در جراحی اورولوژی، چیزی که در سنگ شکنی های اورولوژی بسیار اهمیت دارد تکنیک های کم تهاجمی است و اکنون محققان ایرانی توانستند دستگاه سنگ شکن لیزری بسازند که برای جراحان اورولوژی بسیار مفید است. این لیزر جدید هولمیوم علاوه بر خرد کردن سنگ های مجاری ادراری می تواند سنگ های حالب و کلیه را نیز از بین ببرد و از خاصیت ویژه ی این فناوری این است که هیچ آسیبی به بیمار وارد نمی کند. از دیگر کاربرد های این لیزر; باز کردن مجاری ادراری مسدود یا تنگ، از بین بردن سنگ های حالب بدون پس زنی و بدون کمترین ضربه به بافت اطراف و لخته سازی برای پیشگیری از خونریزی است.

۱۶۸۹۵۷۲

در مورد کارایی این دستگاه باید گفت: این لیزر بدون اینکه خونریزی رخ دهد و بدون بیهوشی فرد، سنگ را به قطعات ریز در آب تبدیل کرده و از بدن خارج می کند که بدون توجه به اندازه ی سنگ برای از بین بردن تمامی سنگ های مجاری مناسب است.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *