سواچ و ساعت های هوشنمند جدید فیتنس

سواچ و ساعت های هوشنمند جدید فیتنس
  • 1393/12/10
  • محمدرضا رشيدي
  • 0

ممطئنا شما هم با ساعت های ساخت شرکت سواچ آشنایی دارید. شاید اصلا بگویید کیست که آشنایی نداشته باشد! بله درست است. حالا این شرکت که مدت هاست وارد عرصه دیجیتال و ساخت ساعت های هوشمند شده است ، یک بروزرسانی برای ساعت هوشمند کنونی اش به بازار ارائه داده است که با نام  Swatch Touch شناخته می شود. چند وقتی است که ساعت های هوشمند به گجت های مورد علاقه کاربران تبدیل شده است به گونه ای که کوچکی و مقرون به صرقه بودن این ساعت ها ، در کنار مفید و مختصر بودن آن ها باعث شده است روند رو به رشدی را در خرید آن ها در بازار مشاهده کنیم.ساعت هایی که تقریبا همه کاره شده اند و حتی امکان برقراری تماس را برای کاربران به ارمغان آورده اند.مطمئنا در سال های آتی شاهد وجود این گونه ساعت ها در بازار ایران نیز خواهیم بود ؛ هم چنان که مشاهده کردیم تبلت ها توانستند به سرعت خود را در میان دستان کاربران ایرانی جا کنند و به نحوی به ابزار دست همه تبدیل شوند.

ساعت جدید Swatch Touch Zero One نام دارد که این ساعت مخصوص فیتنس یا بهتر بگوییم تناسب اندام ، به گونه ویژه ای ، به منظور برطرف ساختن نیاز های بازیکنان والیبال ساحلی ساخته شده است. درست مانند دیگر ساعت های تناسب اندام ، STZO نیز می تواند آمار کالری های سوزانده شده را بدست بیاورد و اطلاعاتی مانند قدم های طی شده توسط دارنده ساعت را مانیتور کند  اما با این وجود و با تمام این امکانات ، باید بگویم که مهم ترین هدف طراحی این ساعت ، رهگیری و تمرکز بر روی مانور ها و حرکات خاص در ورزش والیبال مانند شیرجه و اسپک است.حتی هنگامی که بازیکنان خودی باکف دستان خود رابه نشانه شادی به هم می زنند این حرکت نیز توسط این ساعت ها می تواند ثبت شود!

STZO آن گاه بعد از جمع آوری اطلاعات مذکور ، آن ها را به سمت اپلیکیشن Swatch می فرستد و آن جاست که مهارت والیبال بازیکن اندازه گیری می شود و از ۰ تا ۱۰۰ به آن امتیازی تعلق می گیرد. این ها فقط منحصر به شمارش ضرباتی که یک بازیکن در مدت خاصی از زمان به توپ وارد می کند نمی شود بلکه کاربرد این مانیتورینگ اطلاعات ، در حد متمایز ساختن ۴ نوع ضربه ایست که ممکن است بازیکن به توپ وارد کند ، از قبیل ضربات حمله، ضربات آرام ، ضربات بلند و شدید و همچنین High Five ها و یا همان ضربات کف دست بازیکنان. معیار دسته بندی این گونه ضربات ، ضدرت و شدت ضربه است. گرداوری کردن اطلاعات و تهیه نمودار های مروری و گزارش پیشرفت کاربر ( بازیکن ) در طول روز ها و یا ماه ها انجام می گیرد.

ساعت Swatch Touch Zero با استفاده از باتری کار خواهد کرد. از آن جایی که صفحه نمایش ساعت بیشتر رنگ های سیاه و سفید را نمایش می دهد ، شاید حتی نیار نباشد بعد از هر بار استفاده آن را درشب به شارژر متصل کرد! مسئولان Swatch می گویند که باتری برای ماه ها و ماه ها عمر خواهد کرد. آن گونه که برنامه ریزی شده است این ساعت قرار است امسال وارد بازار شود . قیمت اعلام شده ی ۱۶۰ دلاری  نیز برای این ساعت به نظر معقولانه می رسد. برای آن دسته از عزیزانی که کنجکاوند بدانند این ساعت در چه رنگ هایی عرضه خواهد شد باید بگویم که هنوز Swatch خبر قطعی را در این زمینه منتشر نکرده است.

مطمئنا ورود این گونه ساعت ها به بازار ایران ، می تواند باعث ایجاد انقلابی عظیم در صنعت دیجیتال شود.ما هم مثل شما منتظریم ببینیم چه آینده ای در انتظار بازار دیجیتال کشورمان است.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *