Xiaomi در صدر تولید کنندگان تلفن های همراه هوشمند در چین

Xiaomi در صدر تولید کنندگان تلفن های همراه هوشمند در چین
  • 1393/12/11
  • محمدرضا رشيدي
  • 0

 اطلاعات و آمار و ارقام منتشر شده توسط IDC نشان می دهد که Xiaomi در صدر بازار گوشی های هوشمند چینی در سال  ۲۰۱۴ و به طور دقیق تری نیز در سه ماه آخر سال ۲۰۱۴ ، قرار گرفته است.. از ماه اکتبر تا دسامبر،این تولید کننده ۱۳٫۷% از فروش گوشی های هوشمند را در این کشور را در اختیار داشت که نسبت به سهم ۶٫۵% سال قبلی ۱۵۰% افزایش داشته است. به طور متوالی ، سهم ۱۴٫۸% Xiaomi  در سه ماه سوم سال پیش افزایش پیدا کرده است.

صعود اپل به رتبه دوم در این سه ماهه نیز تقریبا تاثیرگذار بود. این شرکت که دارای سردمداران خوش قد و قواره ای مانند Apple iPhone 6 و Apple iPhone 6 Plus دارد ، سهم ۱۲٫۳ درصدی را برای فروش گوشی های تلفن همراه هوشمند در چین برای سه ماه آخر سال ۲۰۱۴ از آن خود کرد. این رقم نسبت به ۷٫۴% سهم این شرکت در سه ماه سوم سال ۲۰۱۳با رشد ۹۹٫۷ درصدی مواجه شد. اعداد و ارقام برای این شرکت در سه ماه آخر سال در مقایسه با سهم ۵ درصدی اپل در سه ماه سوم سال تاثیر گذار و قابل توجه بود.

هوآوی با سهم ۱۱ درصدی در رتبه سوم این جذول قرار گرفت و در رده بعدی نیز شاهد نام Lenovo با ۹٫۵ درصد بودیم. اما جدا از این ها ، شاهد افت وحشتناک سامسونگ در سه ماه آخر سال بودیم که نسبت به سال ۲۰۱۳ به شدت از سهم فروش کمتری در چین رنج می برد! در سه ماه آخر سال ۲۰۱۳، سامسونگ دارای سهم ۱۸٫۸ درصدی از بازار چین بود.این رقم برای سه ماه آخر سال ۲۰۱۴ به ۷٫۹ درصد کاهش پیدا کرد که واقعا در نوع خود یک افول غیر منتظره بود.

اگر بخواهیم کل سال ۲۰۱۴ را مد نظر قرار دهیم ، Xiaomi دارای سهم ۱۲٫۵ درصدی از بازار فروش چین است که خوب است بدانید  از سهم ۵٫۳ درصدی سال ۲۰۱۳ به این رقم رسیده است. سامسونگ با ۱۲٫۱% رده دوم این جدول را نسیب خود کرد که این درحالی بود که یک سال قبل تر سهم آن ۱۸٫۷% بود. Lenovo با ۱۱٫۲ درصد، Huawei با ۹٫۸ درصد و Coolpad با ۹٫۴ درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

ظزنتدتز

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *