گوش کردن به موسیقی بلند با هدفون منجر به ناشنوایی می شود

گوش کردن به موسیقی بلند با هدفون منجر به ناشنوایی می شود
  • 1393/12/13
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، گوش کردن به موسیقی با هدفون شاید خیلی لذت بخش باشد ولی در سال های بعد باعث از کار افتادن قدرت شنوایی و یا تضعیف آن می شود، این هشدار از طریق سازمان بهداشت جهانی منتشر گردید.

متاسفانه بیشتر جوانانی که از هدفون استفاده می کنند دوست دارند با صدای بلند به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش دهند و این باعث می شود که در سالن اجرای کنسرت هم به بالاترین صدای ممکن موسیقی تمایل نشان دهند و طبق هشدار سازمان بهداشت جهانی بیش از ۱.۱ میلیارد نفر در رده سنی ۱۲ تا ۳۵ وجود دارند که به گوش دادن صدای بلند موسیقی با هدفون تمایل دارند که به این دلیل در معرض از دست دادن قدرت شنواییشان قرار می گیرند.

مطالعات نشان داده است تعداد افرادی که در اثر این امر دچار آسیب شنوایی شدند، در دهه ی اخیر افزایش یافته است. به گفته ی محققان از عوامل تاثیر گذار در این فرآیند، استفاده از ipod ها و گسترش فناوری تلفن های هوشمند می باشد. بررسی های انجام شده نشان می دهد افراد امریکایی که به دلیل گوش دادن به موسیقی با صدای بلند از طریق هدفون دچار ناشنوایی شدند در سال ۱۹۹۴ حدود ۳.۵ درصد بوده که در سال ۲۰۰۶ به ۵ درصد رسید.

 سازمان بهداشت جهانی به کسانی که با هدفون به موسیقی گوش می دهند، توصیه کرده است که مدت زمان استفاده ی خود را از هدفون نهایتا به یک ساعت برسانند و میزان صدای موسیقی را در شصت درصد قرار دهند تا در معرض این خطر قرار نگیرند.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *