برگزاری اولین کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی در ایران

برگزاری اولین کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی در ایران
  • 1393/12/16
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، با همکاری سازمان ملل، اولین کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی در ایران راه اندازی و وضعیت آن طبق چارچوب METER ارزیابی آزمایشی شد و در پاسخ به این سوال که چارچوب METER چیست؟ باید گفت طرحی جامع برای اندازه‌­گیری آمادگی دولت الکترونیکی و خود ارزیابی این دولت در هر کشور بر اساس یک متدولوژی کارکردی می باشد و دربرگیرنده ی پرسش هایی است که به شناسایی مشکلات و اولویت بندی اقدامات پیاده ­سازی استراتژیک و به ­شناسایی فاکتور های تاثیرگذار روی توسعه ی دولت الکترونیک کمک می کند.

اما چارچوب معرفی شده ی دیگر METEP می باشد که در آن باید راهبرد های مشارکت الکترونیک و ۱۵۰ ویژگی که سیاستگذاران در هنگام طراحی سیاست‌ ها باید رعایت کنند مطرح می شود. همچنین دوازدهم اسفندماه با حضور نمایندگان معرفی شده از طرف دستگاه های اجرایی، توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران، اولین کارگاه آموزشی پایش دولت الکترونیکی در ایران با همکاری دپارتمان امور اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد برگزار گردید.

موضوعاتی نظیر فناوری، ساختار نهاد راهبردی، نیازمندی­ها، حوزه‌‎ های اولویت‌­ دار، محیط توانمندساز، سطح تعامل میان‌ دستگاهی، تقاضاها، زمینه ی ایجاد نقشه­، راهی برای فعالیت های کوتاه ­مدت و بلندمدت آینده و همچنین سایر جنبه­‌های کلیدی دیگر برای دو طرف فراهم گردید که در این کارگاه ارزیابی و در حوزه ی دولت الکترونیک ایجاد شد.

 از جمله محورهای مورد بررسی در این کارگاه سه روزه، تعریف هماهنگی برای بهبود خدمات الکترونیکی، بحث و بررسی در رابطه با ایجاد پنجره واحد به ­منظور بهبود ارائه خدمات و در رابطه با چگونگی بهبود رتبه ایران در توسعه ی مشارکت الکترونیک و شاخص دولت الکترونیک، تعریف معیارهایی برای توسعه و ارزیابی خدمات الکترونیکی بود.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *