روش جدید تشخیص برای درمان سرطان سینه

روش جدید تشخیص برای درمان سرطان سینه
  • 1393/12/2
  • فرشته سعیدی
  • 0

محققان ایرانی با کمک نمونه برداری هایی از گره لنفی پیشاهنگ ، توانستند راه حلی برای تشخیص سریع سرطان سینه پیدا کنند. طرحی که رامین صادقی_فوق تخصص پزشکی هسته ای برای تشخیص این بیماری در نظر گرفته است《میزان توافق زیربغلی بین تزریق عمقی و سطحی مواد مورد نیاز برای نقشه برداری لنفی در بیماران ابتلا شده به سرطان سینه 》می باشد.

وی با توجه به اینکه در همه جای دنیا، این روش برای تشخیص سرطان سینه به صورت استاندارد در حال بررسی می باشد، گفت: ما در تمامی تحقیقات خود، مقالات مربوط به این موضوع را جمع آوری کرده ایم تا بتوانیم محل هایی که تزریقات سطحی یا عمقی داشته است را از لحاظ میزان توافق بررسی کنیم. همچنین افزود: باتوجه به اینکه تزریقات سطحی و عمقی باهم تفاوت زیادی ندارند، تزریقات باید به صورت سطحی به خانم های مبتلا به سرطان سینه انجام گیرد تا درد کمتری برای جراحی حس کنند.

فوق تخصص پزشکی هسته ای اظهار کرد: مواد رادیو اکتیو اگر به صورت عمقی تزریق شود نیاز به سونوگرافی دارد ولی اگر تزریق سطحی و عمقی باهم باشد از لحاظ بالینی موفق تر است.

صادقی گفت: تابه امروز تمام لنف زیر بغل خانم ها برداشته میشد ، اما دیگر نیازی به کامل برداشتن آن نیست، در این صورت کمترین آسیب وارد میشود. طبق گفته ی صادقی اگر مواد رادیو اکتیو به صورت سطحی تزریق شود، در پیدا کردن لنف می تواند مؤثر واقع شود که از آن تشخیص به کمک نمونه برداری  گره لنفی پیشاهنگ یاد می شود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *