OneClick : دانلود تورنت ها به طور مستقیم از مرورگر کروم

OneClick : دانلود تورنت ها به طور مستقیم از مرورگر کروم
  • 1391/9/3
  • مژگان فنائی
  • 0

رشد و توسعه در زمینه دانلود تورنت و به اشتراک گذاری P2P در چند سال اخیر شتاب داشته است. از ایجاد فایل های آهنربا (magnet) تا توانایی جریان آنلاین در سرویس گیرنده های تورنت، به نظر می رسد که فناوری تورنت (torrent) همیشه یک گام جلوتر از صنعت است، که آن را برای به اشتراک گذاری فایل ها در میان همتایان بسیار آسان ساخته است. BitTorrent Torque گامی دیگر در این سیر تکاملی است. اگرچه تنها به عنوان یک انتشار آلفا، Torque سرویس گیرنده تورنت را برای مرورگر به ارمغان می آورد، دامنه آن را با ایجاد برنامه های وب که توسعه دهندگان دیگری می توانند بر اساس آن بسازند گسترش می دهد.

این ما را به سوی یک بخش الحاقی (extension) کروم به نام OneClick سوق می دهد. پس از نصب، می توان آن را برای تبدیل تورنت ها به دانلود های ساده که درون مرورگر می تواند صورت گیرد، استفاده کرد.

کار کردن با OneClick به طور شگفت انگیزی ساده است. شما تنها می بایست بر روی هر تورنت قابل دانلود در اینترنت کلیک کنید و این بخش الحاقی، پردازش تورنت را آغاز خواهد کرد و فایل های اختصاصی را به عنوان دانلود های جداگانه دریافت خواهد نمود. این نیاز به باز کردن یک سرویس گیرنده میزکار (دسکتاپ) برای دانلود فایل ها را برطرف می کند.

OneClick در حال حاضر از ادامه (resume) دانلود پشتیبانی نمی کند، پس آن را تنها برای افرادی با اتصالات سریع مطلوب می سازد. با این همه، با تقلید و شبیه سازی تورنت ها همانند هر کدام از دانلود های منظم درون مرورگر، تجربه ای بسیار ساده برای افراد غیر متخصص را فراهم می سازد.

برنامه های بیشتری در آینده وجود خواهند داشت که BitTorrent Torque را همچون اهرمی بکار خواهند گرفت، و اگر توسعه دهندگان بیشتری چیزهای سودمندی همانند OneClick ایجاد کنند، پس اوقات هیجان انگیزی برای طرفداران دانلود تورنت پیش رو داریم.

ویژگی ها:

  • کاربرد ساده و آسان.
  • دانلود آسان تورنت با استفاده از بخش الحاقی کروم.
  • نمایان شدن فایل ها به عنوان دانلود های درون مرورگر.

برای بررسی OneClick به http://torque.bittorrent.com/oneclick مراجعه نمایید.

منبع: MakeUseOf

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *