اپل‌واچ در هنگام رانندگی نسبت به آیفون حواس را بیشتر پرت می کند

اپل‌واچ در هنگام رانندگی نسبت به آیفون حواس را بیشتر پرت می کند
  • 1393/12/23
  • مجتبی
  • 0

همه میدانیم که استفاده از گوشی در هنگام رانندگی، علارغم اینکه چه نوع استفاده از از آن بنمایید، باعث پرت شدن حواستان خواهد شد. همین قضیه اما در مورد ساعت هوشمند Apple Watch هم صادق است؟ با اینکه در کل این گجت کوچکتر از یک تلفن همراه است، برای نگاه کردن به آن و استفاده از امکاناتش ظاهرا باز هم دچار حواس پرتی خواهید شد.

در هر صورت اجتمال پرت شدن حواس رانندگان در حین استفاده از اپل واچ بیشتر از آیفون اعلام شده. بر اساس مطالعه اخیری که توسط لابراتوار تحقیقاتی ترنسپورت و در انگلستان صورت گرفته، مشخص گردیده که ساعت هوشمند اپل واچ، باعث می شود حواس افراد در هنگام رانندگی نسبت به استفاده از آیفون یا هر تلفن همراه دیگری در همین حال، بیشتر پرت گردد.

مطالعه یاد شده مشخص کرده که رانندگانی که ساعت هوشمند به دست داشته اند ۲/۵۲ ثانیه طول کشیده تا در مواقع اضظراری واکنش نشان دهند. همین موضوع در مورد افرادی که ساعت هوشمند به دست نداشته اند ۱/۸۵ ثانیه به طول انجامیده و نیز اعلام این وضعیت به سایر مسافران فقط ۰/۹ ثانیه زمان برده است. حالا با اینکه ساعت های هوشمند تکنولوژی به نسبت جدیدی محسوب می گردند اما ممکن است کاربران زیاد با کاربرد آنها مشتاق نبوده و نیز باعث حواس پرتی آنها در رانندگی شود که این یکی از موارد منفی در خرید اینگونه محصولات است. البته استفاده از هر نوع گجتی در هنگام رانندگی خطرناک است و همیشه به شما توصیه می کنیم تا در اینحالت تمرکز خود را فقط بر روی رانندگی و خودرو و جاده متمرکز کنید و برای استفاده از گجت های خود ابتدا در مکان مناسبی توقف نموده و سپس اقدام به اینکار نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *