لپ تاپ مخصوص بازی ASUS G501 معرفی شد

لپ تاپ مخصوص بازی ASUS G501 معرفی شد
  • 1393/12/23
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

شرکت Asus لپ تاپ جدید سری Gaming خود موسوم به G501 را معرفی کرد. این دستگاه دارای صفحه نمایش ۱۵ اینچی است و با ۰٫۸ اینچ (۲۰ میلیمتر) ضخامت یکی از نازک ترین مدل های این سری به شمار می رود. مدل بدون Touchscreen این لپ تاپ تنها ۴٫۵ پوند (اندکی بیش از ۲ کیلوگرم) وزن دارد.

ایسوس اعلام کرده است که G501 دستگاهی ایده آل برای “بازی کردن در حرکت” است. به دلیل نازکی و وزن اندک، کاربران می توانند به راحتی آن را با خود حمل کنند. به علاوه، به لطف تکنولوژی Hyper Cool این دستگاه یکی از کم صدا ترین لپ تاپ های سری Gaming ایسوس است.

کمپانی سازنده، تکنولوژی Hyper Cool را نوعی سیستم خنک سازی تعریف کرده است که از دو فن و لوله هایی از جنس مس برای حذف گرما بدون ایجاد صداهای بلند و مزاحم استفاده می کند. CPU و GPU این دستگاه به صورت مجزا خنک می شوند تا بازدهی حداکثری به دست آید. از این تکنیک در مدل G751 نیز استفاده شده بود که بازخورد بسیار مناسبی داشت.

لپ تاپ جدید G501 با پردازنده Core i7-4720HQ اینتل دارای توان کافی برای پشتیبانی و اجرای تمام بازی های جدید است. اما بخش چشمگیر این دستگاه گرافیک آن است. این مدل از گرافیک GTX960 جدید Nvidia با ۴ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR5 بهره می برد. این GPU همان چیزی است که باعث شده G501 بتواند با ضخامت اندکی به قدرت لپ تاپ های مخصوص بازی دست یابد. از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به ۵۱۲ گیگابایت هارد از نوع SSD، ۳ پورت USB 3.0 و یک رابط تاندربولت اشاره کرد.

یک پنل ۴K نیز به صورت اختیاری برای این مدل ارائه شده است. اما نیازی به خرید آن احساس نمی شود، چون در حال حاضر نیازی به چنین وضوحی برای بازی های ویدئویی احساس نمی شود.

ایسوس در کنار معرفی G501، تائید کرده است که گزینه های گرافیکی جدیدی برای سری های G551 و ROG G751 نیز عرضه خواهد شد. در حال حاضر مدل ROG G751JL دارای کارت گرافیکی Nvidia Geforce GTX 965M با ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 و تکنولوژی اوورکلاک TurboMaster است. همچنین مدل ROG GL551JW نیز دارای ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 مدل GTX 960M می باشد.

با فرا رسیدن بهار، دوست داران بازی های ویدئویی چشم انتظار مدل های جدیدی از سوی ایسوس هستند. این کمپانی اعلام کرده است که فروش G501 با قیمت ۱۹۹۹ دلار در ماه آوریل (فروردین) در آمریکا آغاز می شود و مدل های G751JL و GL551JW در حال حاضر برای فروش موجود هستند.

[منبع: DigitalTrends ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *