Google Fiber آزمایش آگهی های تلویزیونی هدف گذاری شده را آغاز کرد

Google Fiber آزمایش آگهی های تلویزیونی هدف گذاری شده را آغاز کرد
  • 1394/1/2
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

هر چقدر هم که کمپانی گوگل به فعالیت در زمینه تکنولوژی های نوین بپردازد، باز هم بخش عمده درآمد این شرکت از طریق آگهی ها تامین می شود. حالا این شرکت تمرکز خود را روی تلویزیون ها قرار داده است. کوکل این هفته اعلام کرد که در حال آزمایش نوع جدیدی از سیستم ردیابی آگهی ها برای استفاده کنندگان از تلویزیون های Google Fiber در شهر کانزاس است. درست همانند سایر شرکت های تلویزیون کابلی، آگهی هایی در زمان های مشخص و از پیش رزرو شده برای شرکن های محلی پخش خواهند شد (همان آگهی های اعصاب خرد کنی که دقیقاً در جای حساس فیلم به نمایش در می آیند). تفاوت سیستم جدید آن است که آگهی دهندگان تنها مبلغ آگهی هایی که در تلویزیون بییندگان مشاهده شده اند را می پردازند و این کار به وسیله ست تاپ باکس Fiber انجام می شود. گوگل همچنین می تواند آگهی های جدیدی وارد برنامه ریزی DVR کند و بییندگان را بر اساس سابقه مشاهده آگهی های آنان ردیابی نماید. البته افراد می توانند این بخش ردیابی گوگل را غیر فعال نمایند.

TV-ads

بنا به خبرهای منتشر شده، سیستم ردیابی در حال حاضر غیر محسوس است و گوگل سعی دارد بر روی حریم شخصی بینندگان تمرکز کند. البته از ظاهر کار به نظر می رسد این سیستم مشابه روشی است که در آگهی های اینترنتی دیده ایم (آگهی هایی که بنا به موقعیت جغرافیایی در سایت ها ظاهر می شوند) و مطمئناً می دانیم که این مدل از آگهی ها تا چه اندازه آزاردهنده هستند.

دستگاه های متصل می توانند اطلاعات بسیار زیادی را درباره سابقه فعالیت بینندگان به شرکت ها انتقال دهند و بدون شک آنها نیز از این موقعیت نهایت استفاده را خواهند برد. سال هاست که شرکت TiVo از آگهی های هدف گذاری شده استفاده می کند، مایکروسافت نیز تلاش کرد روی Xbox 360 از آگهی های NU به کمک کینکت استفاده کند و خبرهایی مبنی بر استفاده اپل از چنین سیستمی در تلویزیون های خود به گوش می رسد. همچنین این شرکت اخیراً از آگهی های هدف گذاری شده در رادیوی iTunes استفاده کرده است. بنابراین می توان گفت با اینکه گوگل از آگهی های خود با عنوان آزمایشی یاد می کند، این روش در آینده ادامه خواهد داشت.

[منبع: Engadget ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *