هارد درایوهای SSD جدید ۱۰ ترابایتی به زودی از راه می رسند

هارد درایوهای SSD جدید ۱۰ ترابایتی به زودی از راه می رسند
  • 1394/1/7
  • مجتبی
  • 0

حافظه های SSD و دیگر دستگاه هایی که حافظه Flash دارند، بزودی قادر خواهند بود به لطف تکنولوژی جدیدی که توسط توشیبا و اینتل معرفی شده، ظرفیتی بسیار بیشتر داشته باشند. دو شرکت یاد شده در یک همکاری از چیپ هایی با نام ۳D NAND رونمایی کردند که با داشتن چند لایه می تواند داده های بیشتری را در خود نگهداری کند. لازم به ذکر است که حافظه های کنونی از یک لایه برای ذخیره داده ها بهره می برند. توشیبا گفته که این فناوری اولین بار است که تواسنته در دنیا از ۴۸ لایه برای چیپ های ۱۶ گیگابایتی استفاده کند که سرعت و دسترسی پذیری آن را تا حد زیادی افزایش می دهد. این شرکت ژاپنی فلش مموری هایی را اختراع نموده که در خود سلول هایی از نوع NAND دارند و با فناوری ۱۵ نانومتری تولید گشته اند. حالا توشیبا به مهندسان سایر تولیدکنندگان هم نمونه هایی عرضه کرده اما تولید چیپ های جدیدتر باید از سال دیگر آغاز شوند.

۳D_NAND_Die

همزمان اینتل هم در یک همکاری با Micron اقدام به تولید چیپ های ۳۲ لایه ای NAND مخصوص خود نمود که احتمالا باید آن را در SSD هایی که از این پس تولید می شوند ببینیم. این شرکت توانسته به نحوی از تکنولوژی مورد بحث استفاده کند که حافظه بیشتری توسط NAND نسبت به توشیبا در اختیار کاربر قرار گیرد. اینتل هم اکنون حافظه های ۳۲ گیگابایت و ۴۸ گیگبایتی را با این فناوری تولید نموده که بزودی به بازار عرضه خواهند شد.

Micron هم گفته که چیپ های جدید آنها باعث می شوند که SSD ها بتوانند در یک اندازه ۲/۵ اینچی حدود ۱۰ ترابایت فضای ذخیره سازی را ارائه کنند. بنابر این باید بزودی شاهد یک رقابت تنگاتنگ و نزدیک در بخش حافظه های SSD جدید با ظرفیت بالا بین اینتل – Micro و توشیبا باشیم. همچنین گفته ها حاکی از آن است که سامسونگ هم قرار است به زودی از تکنولوژی یاد شده در حافظه های خود استفاده نماید. با این شرایط می توان انتظار داشت به زودی حافظه های ذخیره سازی با حجمهایی بسیار بیشتر از حالا و البته با قیمت بسیار کمتر و نیز سرعت دسترسی بیشتر به زودی در اختیار همگان قرار گیرند.

[منبع: Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *