چگونه فایل ها را در فضا های کلودی بازیابی یا حذف دائم کنیم؟

چگونه فایل ها را در فضا های کلودی بازیابی یا حذف دائم کنیم؟
  • 1394/1/12
  • مهرداد فراهانی
  • 0

خدمات کلودی اساسا همان، آپلود فایل های شما بر روی سرویس های اینترنتی هستند، و آنها به مشتریان برای متصل شدن و همگام سازی فایل ها کمک می کنند. گاهی اوقات حوادثی هم اتفاق می افتد و ممکن است فایل های فضای کلودی توسط شما اشتباهی حذف شوند. خوشبختانه، فایل های پاک شده از بین نرفته اند و امکان بازیابی آن ها وجود دارد.بسیاری از چیزهایی که شما در فضای مجازی ذخیره سازی می کنید ممکن است مربوط به چند سال پیش بوده باشند. اگر شما نیاز به پاک کردن برخی از فایل ها در فضای ذخیره سازی محلی خود داشته باشید، شما می توانید آن ها را پاک کنید. شما همچنین می توانید پوشه های خاص خود که همه جا به آن ها نیاز دارید به فضای کلودی خود منتقل کنید، و آنها می توانند به راحتی در دستگاه های مختلف شما همگام سازی شوند. با این حال، ما می خواهیم در مورد چگونگی بازگردانی و یا حذف دائم فایل ها از فضا های کلودی صحبت کنیم.

امروزه خدمات ذخیره سازی کلودی زیادی وجود دارد، اما سه مورد از آن ها در بین کاربران برجسته تر هستند که شامل دراپ‌باکس، گوگل درایو و مایکروسافت وان‌درایو می شوند و ما چگونگی بازگردانی و یا حذف دائم فایل ها در این سرویس ها را برای شما شرح می دهیم.

دراپ‌باکس

دراپ‌باکس  فایل های پاک شده را با روشی متفاوت از گوگل یا مایکروسافت نگه می دارد. در دراپ‌باکس، هیچ سطل زباله و یا سطل آشغالی وجود ندارد به جای آن فایل هایی که حذف  می شوند در محل خود باقی می مانند. به عبارت دیگر فایل ها پنهان می شوند. بنابراین، هنگامی که شما می خواهید برای بازیابی و یا حذف یک فایل به طور دائم اقدام کنید شما نیاز به نمایش آن ها دارید.

برای این کار، شما می توانید بر روی آیکون سطل زباله در گوشه‌ی بالا سمت راست کلیک کنید. سپس گذینه “show deleted files” را فشار دهید است.

ximg_550e41c5e7134.png.pagespeed.ic.FOmnZpevt4

متناوبا، شما می توانید با راست کلیک بر روی منو و سپس انتخاب “show deleted files” هم این کار را انجام دهید.

ximg_550e41d143648.png.pagespeed.ic.S53iRtjOyN

در این صورت، فایل های پاک شده شما به صورت خاکستری ظاهر خواهند شد و زمانی که شما یکی و یا چند مورد از آن ها را انتخاب کنید، می توانید با راست کلیک بر روی آن ها گزینه های بیشتری را مشاهده کنید.

برای بازگرداندن فایل یا فایل ها بر روی “Restore…” و اگر می خواهید آن ها را به طور دائم حذف کنید، شما می توانید “Permanently delete…” را انتخاب کنید و برای مشاهده و بازگرداندن فایل ها هم “Previous versions” را انتخاب کنید.

ximg_550e41dc3dcc4.png.pagespeed.ic.jAy0SdOVCu

وقتی که شما آماده برای بازگرداندن یک فایل هستند، دراپ‌باکس به شما یک پیام نمایش می دهد و شما می توانید مطمئن شوید که فایل را درست انتخاب کردید.

ximg_550e41ea422fb.png.pagespeed.ic.SK_BwNYGfI

دراپ‌باکس بدون محدودیت در نسخه ها از فایل های پاک شده شما به مدت ۳۰ روز نگهداری می کند.

ximg_550e41f2587ef.png.pagespeed.ic.stsXkVXPsB

ممکن است شما هرگز از دراپ‌باکس استفاده نکرده باشید اما بهتر است بدانید این سرویس قدرتمند و کار آمدی برای حفظ فایل های شما می باشد.

گوگل درایو

گوگل درایو بیشتر از روش های مرسوم برای پاک کردن فایل ها یعنی سطل زباله استفاده می کند. شما می توانید یک فایل را از هر نقطه از روی درایو خود حذف کنید هر چند آن به لحاظ فنی به سطل زباله منتقل می شود.

برای بازگرداندن فایل، برای بار اول شما نیاز به کلیک بر روی آیکون “Trash” در نوار کناری دارید. شما ممکن است از دیدن همه ی فایل های پاک شده در آن جا تعجب کنید.

ximg_550e43d4750fd.png.pagespeed.ic.ZhNtObRlDX

شما می توانید یک یا چند و یا حتی تمام این فایل ها را انتخاب کنید و برای دیدن منو بر روی آن ها راست کلیک کنید سپس دو گزینه “Restore” و یا “Delete forever” را در اختیار دارید. توجه داشته باشید که این دو گزینه در گوشه بالای سمت راست هم در دسترس هستند.

ximg_550e449753a60.png.pagespeed.ic.aNJZ0ddOu0

سریعترین راه برای حذف دائم همه فایل ها در سطل زباله این است که بر روی فلش در کنار “Trash” در بالا فایل ها کلیک کنید. از منوی کشویی  “Empty trash” را انتخاب کنید تا سطل زباله به کل خالی شود.

ximg_550e4cc43c43d.png.pagespeed.ic.L4pxmdJX59

حالا شما چگونگی بازگرداندن و حذف دائم فایل ها بر روی گوگل درایو را آموختید. بیایید در حال حاضر به مایکروسافت وان‌درایو، که شبیه به همتای گوگلی خود است بپردازیم.

مایکروسافت وان‌درایو

وان‌درایو مایکروسافت نیز فایل های پاک شده را به جای از بین بردن به سطل زباله منتقل می کند و شما می توانید همانند ویندوز فایل های حذف شده را در “Recycle bin” بیابید.

سطل آشغال در گوشه پایین سمت چپ صفحه یافت می شود.

ximg_550e4577e41c0.png.pagespeed.ic.5APwQ3ZaCD

هنگامی که سطل را باز کنید، دوباره شما ممکن است کمی تعجب کنید که بسیاری از فایل هایی که شما فکر می کردید از بین رفته بودند، هنوز هم در اطراف شما هستند.

اگر شما در این مرحله می خواهید همه آنها را یکجا بازگردانید، شما می توانید بر روی “Restore all items” کلیک کنید و اگر شما می خواهید به طور دائم تمام آنها را حذف کنید، بر روی “Empty recycle bin” کلیک کنید.

ximg_550e463090d91.png.pagespeed.ic.MAUbHzogzD

از سوی دیگر، اگر شما می خواهید برای بازگرداندن و یا حذف فایل های خاص خود اقدام کنید، می توانید آنهایی که می خواهید را انتخاب کنید و سپس گزینه های نمایش داده شده تغییر خواهد کرد. شما می توانید برای بازگرداندن گزینه “Restore” را انتخاب کنید و برای حذف کامل هم “Delete” را انتخاب کنید. برای مشاهده جزییات هم گزینه “Properties” را انتخاب کنید.

ximg_550e4668798da.png.pagespeed.ic.o1iMsvajy7

اگر شما به اشتباه اطلاعاتی از یک پوشه را از دست دادید از این به بعد می توانید آن ها را به راحتی بازیابی کنید. فضا های کلودی بسیار مفید هستند و شما می توانید از آن ها برای نگهداری اسناد مهم خود استفاده کنید.

البته، سایر خدمات ذخیره سازی کلودی هم وجود دارند، اما از این سرویس ها بیشتر از بقیه استفاده می شوند. اگر شما از سروی های دیگری استفاده می کنید و می خواهید فایل های پاک شده را بازگردانی کنید با روش های مشابه آن چه که گفته شد می توانید آن ها را بازگردانی کنید.

[منبع: howtogeek]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *