این دوچرخه خورشیدی گویی از آینده آمده!

این دوچرخه خورشیدی گویی از آینده آمده!
  • 1394/1/16
  • مجتبی
  • 0

استفاده از دوچرخه یکی از بهترین گزینه های حمل نقل دوست دار محیط زیست است. به زبان ساده شما پا را بر روی پدال آن گذشته و از انرژی خود برای حرکت بهره می برید و با اینکار علاوه بر جابجایی های خود، می توانید به عنوان یک فعالیت تناسب اندام هم از آن سود جست. اخیرا فناوری های جدید را در هر نوع وسیله ای می بینیم پس چرا استفاده از  تکنولوژی های نو را در دوچرخه ها مد نظر قرار ندهیم؟ از مدت ها پیش برخی افراد یا شرکت ها اقدام به نصب باتری هایی در دوچرخه ها نمودند که حرکت را آسان تر کرده و انرژی کمتری از شخص مصرف می شود. اما استفاده از این نوع باتری ها غالبا باعث زشت شدن شکل ظاهری این وسیله نقلیه می گردد. حالا دوچرخه ای خورشیدی به نام Solarbike ساخته شده که با قرار دادن پنل های تبدیل نور خورشید به انرژی الکتریکی سبکی را در ذهن ما تداعی می کند که گویی این وسیله از زمان های آینده است.

در واقع این وسیله را می توان یک دوچرخه الکتریکی دانست که از انرژی خورشیدی برای تولید انرژی الکتریکی بهره می برد توسط طراحی دانمارکی بنام Jesper Frausig و به زیبایی هر چه تمام تر طراحی شده. این طراحی به گونه ای انجام شده که در ابتدا موتور الکتریکی دوچرخه شبیه به قمقمه های آبی است که هنوز هم در برخی دوچرخه ها در تنه آنها بکار می رود. ولی اندازه آن از قمقمه های آب بزرگتر است!

بر اساس گفته Frausig، هر کدام از چرخ های این دوچرخه انرژی سالم را دریافت و آن را به صورت الکتریکی و کاملا مستقیم به باتری منتقل می کنند. درحالیکه دوچرخه خورشیدی ثابت هم بماند با توجه به پنل های موجود در چرخ ها باز هم باتری آن شارژ می شود. در هنگام حرکت نیز سلسول های خورشیدی به همین شکل نور خورشید را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و در نهایت آن را به موتور وسیله نقلیه یاد شده انتقال می دهند که همه این موارد دست به دست یکدیگر می دهند تا با روشی بسیار پاک بتوان با دوچرخه مورد بحث از جایی به جای دیگر رفت. این وسیله نقلیه پاک می تواند تا ۷۳ کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد ولی سرعت معمول ان ۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده.

[منبع: Ubergizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *