شارپ به دنبال فروش واحد تجاری پنل های LCD تلفن های هوشمند و تبلت خود است

شارپ به دنبال فروش واحد تجاری  پنل های LCD تلفن های هوشمند و تبلت خود است
  • 1394/1/18
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

شرکت شارپ الکترونیک همچنان در سوددهی با مشکل روبروست. این شرکت به زودی سومین ضرردهی خالص در چهار سال اخیر را گزارش خواهد کرد و دو بانک در ژاپن به شارپ پیشنهاد فروش بخش های ضررده را داده اند. بنابراین این شرکت به دنبال فروش بخش پنل های LCD خود می باشد.

روزنامه Nikkei business گزارش می دهد این بخش، که پنل های LCD را برای تلفن های هوشمند و تبلت تولید می کند پیش از پایان ماه مارس (اواسط اردیبهشت) فروخته خواهد شد. به نظر می رسد شرکت دولتی شبکه فناوری ژاپن (INCJ) پیشنهادی به ارزش ۸۴۰ میلیون دلار برای خرید این بخش ارائه کند.

sharp-logo

دردهمین حال منابع نزدیک به این روزنامه گزارش میدهند که شارپ تمایل دارد اکثریت سهم بخش پنل های LCD را همچنان در اختیار داشته باشد. یکی از سخنگویان شرکت بیان می کند در حالی که آنها به دنبال راهکارهای متعددی در مورد این بخش هستند، اما تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است. این بخش یک سوم فروش شارپ را بر عهده دارد اما از لحاظ قیمتی از سوی رقبای چینی و همچنین شرکت Japan Display تحت فشار قرار گرفته است.

در همین حال تحلیلگران عقیده دارند شارپ می تواند با ادغام بخش پنل های LCD خود با Japan Display سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد، اما به نظر می رسد شارپ تمایلی به این کار از خود نشان نمی دهد. گفته می شود این شرکت از کمپانی Japan industrial solutions برای سرمایه گذاری ۲۵۳ میلیون دلاری در بخش یاد شده و نیز دریافت بسته حمایتی از بانک آن درخواستی ارائه کرده است.

]منبع: PhoneArena ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *