چطور بدون آنتن موبایل، و یا سیگنال اینترنت چت کنیم؟

چطور بدون آنتن موبایل، و یا سیگنال اینترنت چت کنیم؟
  • 1394/1/27
  • مریم موید
  • 1

 

 

سرعت اتصال شما خیلی پایینه؟ یا شاید اصلاً سیگنال وای-فای را پیدا نمی‌کنید! مشکلی نیست… با برنامه FireChat می‌توان بدون شبکه و بدون آنتن با دیگران ارتباط برقرار کرد.

چطور بدون آنتن موبایل، و یا سیگنال اینترنت چت کنیم؟

ایده فایرچت ایده تازه‌ای نیست. این ارتباط مستقیم دستگاه به دستگاه، اولین بار در اپلیکیشن Napster استفاده شد که به کاربران اجازه می‌داد فایل‌های صوتی و آهنگ را با هم به اشتراک بگذارند.

اما اخیراً ایده برقراری ارتباط در شرایط قطع آنتن و سیگنال، تبدیل به مسئله مهم و حیاتی‌ای شده، مخصوصاً در زمان وقوع حوادث و یا رخدادهای غیرمنتظره. شرایطی را در نظر بگیرید که زلزله‌ای رخ‌داده. نه به اینترنت دسترسی دارید و نه حتی به آنتن موبایل. چطور باید با پیرامون خود ارتباط برقرار کنید؟

  • چرا فایرچت مهم است؟

 

این برنامه که توسط شرکت تازه‌کار Open Garden ساخته‌شده است، اولین بار زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان تظاهرات هنگ‌کنگ این اپ را دانلود کردند، تا مبادا دولت به هنگام شلوغی‌ها ارتباط اینترنت و موبایل آن‌ها را قطع کرده و راه تماسی برایشان باقی نماند.

 

 

بار دومی که این تب این اپ به راه افتاد زمانی بود که گروه‌های مخالف دولت در روسیه صفحه‌ای را در فیس‌بوک ساختند و دیگران را به اعتراض دعوت کردند. فیس‌بوک، این صفحه را بلاک کرد و این شد که معترضان به‌سوی فایرچت سرازیر شدند.

 

 

البته این اپ همیشه برای مواقع خطر و یا بحران به کار بسته نشده است. نمونه دیگری از استفاده این اپ، زمانی است که SXSW در تگزاس برگزار شد. علاقه‌مندان به این رخداد با استفاده از فایرچت جزئیات برنامه‌ها را دنبال کرده و به‌صورت زنده در بحث‌ها و گفتگوها شرکت می‌کردند.

 

 

قابلیت جالب این برنامه این است که می‌توانیم برای چت‌ها تگ یا همان برچسب انتخاب کنیم و با این کار افرادی که می‌خواهند حول آن موضوع به بحث و گفتگو بنشینند همدیگر را به‌راحتی پیدا می‌کنند. دقیقاً همان چیزی که در رخداد اخیر SXSW شاهد آن بودیم.

 

 

  • بدون آنتن، بدون سیگنال؟ این برنامه چطور کار می‌کند؟

شیوه مرسوم ارسال پیام، از طریق آنتن موبایل و یا سیگنال اینترنت است. در این شیوه پیام از طریق هات‌اسپات وای-فای و یا آنتن مخابراتی به گیرنده ارسال می‌شود و همین موضوع می‌تواند امکان پیگیری ارتباطات شما را فراهم کند.

فایرچت اما برخلاف باقی برنامه‌های ارسال پیام، به آنتن وای-فای و یا سیگنال موبایل متکی نیست. این سیستم به ارتباط شبکه‌ای بی‌سیم، حال چه از طریق وای-فای و یا چه از طریق بلوتوث تکیه می‌کند. به عبارتی به تکنولوژی درون دستگاه شما متکی است نه به تکنولوژی‌ای بیرون از آن. با فایرچت به‌تمامی افرادی که در شعاع ۳۰ متری شما قرار دارند می‌توانید پیام ارسال کنید.

علاوه بر این، بی‌نیاز بودن به هات‌اسپات و یا آنتن مخابراتی به افراد امکان می‌دهد در این فضای ارتباطی ناشناس بمانند.

  • کاربرد روزانه

پیام عمومی‌ای که در این اپلیکیشن ارسال می‌کنید، تا سه ساعت در معرض دید همه قرارگرفته و پس‌ازآن امکان سرچ و یا آرشیو کردن آن وجود ندارد. نکته منفی این برنامه نبود گزینه چت خصوصی است.

چطور بدون آنتن موبایل، و یا سیگنال اینترنت چت کنیم؟

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. ممنون جالب و مفید بود…گمونم اگه شناخته بشه کاراییش ، استقبال ازش تو ایران خیلی زیاد بشه…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *