فضاپیمای MESSENGER نابود خواهد شد

فضاپیمای MESSENGER نابود خواهد شد
  • 1394/1/31
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، دانشمندان حدود یک هفته پیش آخرین مانور اصلاح مدار حرکتی فضاپیمای کاوشگر MESSENGER را انجام دادند تا در برخورد آن با عطارد تاخیر بیافتد. فضاپیمای کاوشگر MESSENGER که یکی از ارزشمندترین فضاپیماهای دست ساز انسان است، آخرین شمارش معکوس برای خداحافظی با آن در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) انجام خواهد گرفت که بعد از انجام خدمات ارزشمند به کلی نابود می شود.

در حال حاضر این فضاپیما در ارتفاع ۶ تا ۳۹ کیلومتری سطح عطارد پرواز می کند و این حرکت در مدار غیر عادی و آنقدر به عطارد نزدیک هست که قبلا سابقه نداشته است. دکتر دانیل شاگنسی در این مورد گفت: بعد از اینکه آخرین مانور MESSENGER رسما اعلام شد چون همزمان با این مانور، باقیمانده گاز هلیوم فضاپیما تقریبا خالی می شود دیگر فاقد پیش رانش است که پس از این عملیات فضاپیما نمی تواند با جاذبه ی خورشید مقابله کند و به کلی از بین خواهد رفت.

۱۶۶۶۰۸۲

در سوم آگوست سال ۲۰۰۴ فضاپیمای MESSENGER از مرکز پرتابهای فضایی کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب گردید و ۱۵ بار به دور خورشید چرخیده که این مسافت چیزی حدود ۷.۹ میلیارد کیلومتر است. این فضاپیما سه بار از نزدیکی سطح عطارد، یکبار از نزدیکی زمین و دوبار از نزدیکی ونوس عبور کرده و علاوه بر آن دومین فضاپیمایی است که توانسته به سطح عطارد برسد.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *