بررسی فناوری نسل پنجم موبایل در ایران

بررسی فناوری نسل پنجم موبایل در ایران
  • 1394/2/4
  • فرشته سعیدی
  • 1

به گزارش گویا آی تی; قرار است در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات _ مرکز تحقیقات مخابرات ایران، نسل پنجم موبایل در قالب همایش شبکه های ۵G مورد بررسی قرار گیرد که در این مورد کمیته سیاستگذاری همایشی در مورد «شبکه‌های نسل پنجم ارتباطات سیار – چالش‌ها و رویکردها» صورت داد که اعضای کمیته در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه حضور داشتند علاوه بر آن در خرداد ماه امسال همایش شبکه‌های نسل پنجم ارتباطات سیار برگزار خواهد شد.

ارائه راهکارهای مناسب، چالش‌های فناوری، محدودیتهای فرکانسی،مشخصه‌های پیشنهادی، تاثیرگذاری بر دیگر شبکه‌ها و فناوری ها و تاثیرپذیری از دیگر فناوری ها و معرفی تحقیقات در حال انجام از جمله اهداف این همایش است که در زمینه ی شبکه‌ های نسل پنجم ارتباطات سیار (۵G ) و با همکاری متخصصان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ایران و جهان  برگزار می شود .

۷۵۳۹۴۶

ازجمله بحث هایی که در کمیته سیاستگذاری همایش شبکه‌ های نسل پنجم ارتباطات سیار صورت گرفت در مورد عضویت مرکز تحقیقات مخابرات ایران در ۵GIC، خصوصیات، محورهای همایش، ضروریات و سخنرانان کلیدی بود که شناسایی سرویس‌ها و بخش R&D، شناسایی فناوری‌های مورد نیاز ۵G و تبیین تصویر کلان ۵G از اهداف این همایش است. همچنین در این نشست بر اهمیت تأسیس هسته یا مرکز نوآوری نسل پنجم در پژوهشگاه ICT تاکید شد و اهمیت جایگاه رگولاتور، طیف و بخش خصوصی نیز مطرح گردید.

[منبع:کارت شارژ]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. من از اینکه اینترنت نسل ۲ رو به عنوان نسل ۳ و چهار با قیمت نجومی و کیفیت توالت بهم میدن ناراحت نیستم. از این ناراحتم که میگن میخوایم نسل ۵ بزنیم. خوب مرد حسابی شما کیفیت همین دو نسل رو درست کن با قیمت واقعی بفروش به خدا هیشکی ازتون توقع نمیکنه نسل پنج بزنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *